Otvorene su ponude za gradnju dvije podtrase najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj - Rudine-Osojnik na putnom koridoru A1. Za prvi dio na natječaju je pristiglo sedam ponuda, a za izgradnju drugog javilo se pet zainteresiranih ponuđača. Sve ponude u oba slučaja uvelike premašuju procjene pa čak i najjeftinije ponude po više desetaka miliona eura odskaču od procijenjene vrijednosti radova.
Autocesta A1 do Dubrovnika treba dobiti konačni ‘krak’ da bi bila potpuna. Nedostaje joj dio između Rudina i Osojnika, javnosti poznat kao najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj. Podijeljena je na tri poddionice, a dok su prve dvije zajedno ‘teške’ 380 miliona eura, izvedba sve tri mogla bi prijeći milijardu eura.
Javna nabava za prvi dio, Rudine-Slano i drugi dio – Slano-PUO Mravinjac neko je vrijeme stajali su u javnoj nabavi, a sada je konačno objavljen novi zapisnik s otvaranja ponuda. U prvom slučaju ukupno je sedam ponuđača. Najjeftiniji su Indijci, a najskuplji Turci. U drugom slučaju, najjeftiniji je opet bio ponuđač iz Indije, a najskuplji domaći Strabag.
Postupak nabave za odabir izvođača za prvu od tri poddionice nastavka gradnje autoceste od Metkovića prema Dubrovniku objavljena je na samom početku 2024. godine s procijenjenom vrijednosti gradnje od 201 milion eura.
Najnižu ponudu od 240 miliona eura dala je tvrtka Afcons Infrastructure Limited iz Indije, iza kojih su China Road and Bridge Corporation s ponudom od 285,9 miliona eura.
Idući na redu po iznosu je hrvatski Strabag koji je dostavio 320,9 miliona eura ‘tešku’ ponudu pa zajednica na čelu s indijskim Ashoka Buildcon Limited iz Indije s iznosom od 342 miliona. Turci Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. su se javili napraviti posao za 345,54 miliona eura, a zajednica domaćeg Texo Moliora i kineske China Civil Engineering Construction Corporation dalostavila je ponudu od 348,9 miliona eura. Najskuplji je ipak bio Dogus Insaat ve Ticaret A.S. s ponudom od 370,2 milipna eura. Sve navedene vrijednosti ne uključuju PDV.
U drugom slučaju, za iduću poddionicu od Slanog do PUO Mravinjac pristiglo je pet ponuda. Ponude su ovdje također jako odskakale od procjene u iznosu od 179 miliona eura.
Izgradnjom autocesta od Metkovića do Dubrovnika, koja je predviđena u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika, želi se krajnji jug povezati s ostatkom zemlje i kompletirati mreža autocesta. Procjenjuje se da će ukupno koštati milijardu i dvjesto hiljada eura. Čak 19 od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima.
Autocesta se gradi na zahtjevnom terenu, budući da prolazi vrlo uskim područjem na kojem je s ejdne strane more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.
Foto: Arhiv