Život i umjetnost
Auto nije statusni simbol za novu iBrains generaciju
8.8.2017 06:46 | Indikator.ba
Proizvođači automobila trenutno su suočeni s učincima ispušnog skandala ili predviđenih zabrana vožnji dizelašima. No, pitanje budućnosti moglo bi biti: koliko nove generacije uopće trebaju automobil? Za iBrains (rođene 1997. do 2011. godine) primarni oslonac je na konceptu dijeljenja.

Posjedovanje automobila, pa čak i kako bi stekao statusni simbol je prošlost, navodi rezultate iz istraživanja Ulf Schätzel iz GfK Instituta, prenosi bečki Standard. Mlade odrasle osobe cijene druge stvari. Njihovo djelovanje i prezentacija u društvenim medijima su važniji od materijalne orijentacije koju su preferirale prethodne generacije. Ako im je auto potreban, oni ga posuđuju od drugih. Marka nije važna. Glavna stvar je da se ostvari svrha - da se stigne od tačke A do tačke B.

"Takvo ponašanje će promijeniti potrošnju u nadolazećim godinama”, kaže Schätzel. Inicijalno pitanje za istraživače je: šta se može očekivati ​​kada iBrains počenu zarađivati? Kako oni žele živjeti? Odgovor je iznenađujući, ne mnogo drugačiji od njihovih roditelja. Međutim, kada se uđe u detalje, onda često pokazuju različit pristup temama. Na primjer, kada je riječ o prehrani, obroke često kuhaju sa najboljim prijateljima. Kuhanje i jelo postaju zajedničko iskustvo.

Ova generacija ne gubi vrijeme na šoping. Usluge koje se isporučuju na recept u potrebnoj količini će se povećavati, navodi Schätzel. Kombinacija udobnosti i smisla pokreće iBrains. Međutim, proizvodi moraju biti zdraviji, organski, održivi i najbolje proizvedeni lokalno.

Jer, daljnja karakterizacija iBrains jeste da oni ne žele imati grižnju savjesti. Udobno, praktično, ali ekološki prihvaljivo je njihov moto. Mogućnost da pronađu porijeklo proizvoda postaje sve važnija.
Zbog visoke fleksibilnosti iBrains, njihove digitalne komunikacije i ponašanja prilikom kupnje, postaje sve teže za brandirane proizvođače i trgovce da dopru do ove ciljne skupine.

Mjesto troška se promijenilo. Udio iBrainsa u e-trgovini neprehrambenim proizvodima iznosi više od 40 posto (prethodni „Millennials”, trenutna srednja klasa, naručivali su online 30 posto). Muzika se ne osigurava više putem CD-a na polici, već kao datoteka u oblaku, a svaki video spot je na internetu besplatno na raspolaganju. Mediji se konzumiraju besplatno. „To stvara različite uvjete”, kaže Schätzel. Ipak, ovaj način života, uključujući iskustvo kulture, mora biti finansiran.

Kako iBrains stoje sa poslom i karijerom? Njihov uspjeh se ogleda u kvaliteti života, karijera nije željeni cilj. Održavanje načina života iz roditeljskog doma ponekad može biti teško jer su dečki često razbiješnjeni ugovorima o stažiranju. "Teškoće svakodnevnog zarađivanja za život mogu za njih biti šok”, kaže Schätzel. No, budući da je iskustvo važnije od posjedovanja, Schätzel vidi ovdje izvjesnu elastičnost.
Facebook Twitter Print