Život i umjetnost
Studija: Ljudi koji su prijatelji sa svojim radnim kolegama su produktivniji
18.8.2017 07:02 | Indikator.ba
Odnos sa našim kolegama može se opisati ljubavlju i mržnjom. Ponekad smo nevjerojatno sretni što obogaćuju naš radni dan - a ponekad izvlače naš posljednji živac.

Ali, čak i ako želimo da naše kolege u nekim trenucima budu vrlo daleko, oni su neophodni. I ne samo za tvrtku, nego i za nas.

Istraživački tim na čelu s Jessicom Methot iz Rutgersa Unversity-ja istražio je 168 zaposlenika osiguravajućeg društva s jugoistoka SAD-a.

Tokom vremena zaposlenicima je dozvoljeno da promijene pozicije u tvrtki i rade s novim timovima. Svi su morali okupiti do deset radnika, čija pomoć im je bila potrebna. Onda su morali okupiti do deset radnika, koje su nazvali "prijateljima".

Osim toga, zaposlenici su morali dokumentirati svoju emocionalnu iscrpljenost i radno okruženje. Četiri do šest sedmica kasnije, njihovi nadređeni su bili zamoljeni da procijene rad svojih zaposlenika. Na temelju rezultata, istraživači su uspjeli utvrditi odnos između performansi i interpersonalnih odnosa.

Razlog: s jedne strane nastojimo zatražiti od naših prijatelja savjete i pomoć. Ako imamo dobre odnose s kolegama iz drugih odjela, možemo dobiti pristup informacijama koje bi nam mogle pomoći u unapređenju.

Naravno, raspoloženje također igra ulogu. Kada radimo s ljudima s kojima se međusobno razumijemo, češće smo u dobrom raspoloženju. I dobro raspoloženi bolje funkcioniramo.

Međutim, iako je lijepo imati susjeda s kojim možete razgovarati - to također ima svoje nedostatke.
Jedan od njih je ometanje, produženje pauze i nemogućnost usredotočenja na svoj posao.

Osim toga, prema istraživačima, prijateljstva na poslu su emocionalno iscrpljujuća. Da bi održali dobre odnose potrebno je puno vremena i komunikacije. Osim toga, može se ući u moralne sukobe: ko dobiva povećanje plaće, ko može voditi sljedeći projekt itd.

Uprkos svemu tome, prednosti su daleko veće. "Imati prijatelje na radnom mjestu utiče na performanse više nego čisti prijateljski odnosi", navode naučnici u"Harvard Business Review".
Facebook Twitter Print