Komentari i analize
I u BiH nastaju apotekarski lanci, Phoenix predvodi trend
16.11.2017 06:55 | Indikator.ba
Osim nekoliko državnih apoteka, u Bosni i Hercegovini donedavno nije bilo ljekarskih lanaca, ali se stvari mijenjaju.
Na djelu je snažan trend konsolidacije unutar kanala apoteka u zemlji koji je motivisan željom trgovaca da steknu veću kontrolu u lancu vrijednosti i na taj način optimiziraju svoje poslovanje, navodi se u analizi Euromonitora, izvještava Indikator.ba.

Najveći farmaceutski veletrgovac u Bosni i Hercegovini, Phoenix Bijeljina, je na čelu trenda, snažno proširujući svoj uticaj na maloprodaju kroz svoje Betty franšizne apoteke. Trend je na snazi ​​u 2017. godini i očekuje se da će se nastaviti u budućem periodu.
Njegov razvoj otvara prostor za veći prodor privatnih etiketa u zdravlje potrošača, naročito u segmentu dermatologije, njega rana, vitamina i dijetetskih suplemenata.

Farmaceuti/apoteke su dominantni maloprodajni kanal kada su u pitanju proizvodi potrošačkog zdravlja u Bosni i Hercegovini i onaj koji se favorizira u zakonodavnom okviru. Apoteke su ekskluzivni zvanično odobreni kanal za maloprodaju OTC proizvoda, izuzev zaštita za rane. Veletrgovci specijalizovani za farmaceutske proizvode su se na kraju perioda pregleda vodili konsolidacijom na kanalu farmaceti/apoteke, čiji je cilj bio poboljšanje upravljivosti lancem vrijednosti.
Druge kategorije zdravlja potrošača, uključujući vitamine i dijetetske suplemente, proizvode za upravljanje težinom i sportsku hranu, mogu se distribuirati van kanala farmaceuti/apoteke. Jaka penetracija ovih kategorija zabilježena je na kraju perioda pregleda od strane drogerija / parafarmacija, koje se obično fokusiraju na proizvode za ljepotu i ličnu njegu, ali sve više nude vitamine i dijetetske suplemente, biljne/tradicionalne proizvode, proizvode za upravljanje težinom i njegu rana.
U predviđenom periodu očekuje se kontinuirani rast potrošačkog zdravlja izvan okvira farmaceut/apoteka, pošto proizvođači vitamina i dijetetskih dodataka , proizvoda za upravljanje težinom i proizvoda za sportsku ishranu vide potencijal povećanja raspoloživosti prodiranjem u maloprodajne formate, kao i maloprodajom na internetu i drugim formatima za prodaju.

Agencija za medicinske proizvode i medicinska sredstva Bosne i Hercegovine je 2017. godine predstavila nove smjernice za određivanje cijena kojima reguliše veleprodajni plafon cijena za svaki proizvod registriran u agenciji. Neposredni efekat ove akcije bio je značajno smanjenje cijena za potrošačko zdravlje, ali prije svega Rx proizvoda. Još jedan efekat bio je slabiji učinak vrijednosti maloprodaje za mnoge robne marke, koje su svoje cijene prilagodili silaznom trendu u 2017. godini. Striktna regulacija cijena prvenstveno služi za zaštitu potrošača i vjerovatno će se nastaviti. Očekuje se da će se agencija i dalje fokusirati na zaštitu prava potrošača, baviti se pitanjima koja se tiču ​​tržišta potrošačkog zdravlja, kao što su etička pitanja za povećanje ključnih utjecaja kao što su promotori, izbor proizvoda koji se plaćaju, itd.
Facebook Twitter Print