Komentari i analize
Podravka lider na bh tržištu, Akova Group vodeći u kategoriji obrađenog mesa
6.12.2017 09:47 | Indikator.ba
Podravka je lider na bosanskohercegovačkom tržištu u kategorijama juha, sosova, preliva i začina, domaća Akova Group je vodeća u kategoriji obrađenog mesa i morskih plodova, dok su Ferero i Nestle na čelu u kategorijama namaza, odnosno žitarica za doručak, pokazuju analize Euromonitora, izvještava Indikator.ba.

Podravka je nastavila da dominira na tržištu juha u BiH sa vrijednošću udjela od 50% u 2017. godine. Podravka je originalna kompanija koja je lansirala juhe u Bosni i Hercegovini, i u skladu s tom činjenicom ima visok nivo lojalnosti potrošača brendu.

- Prodaja supa će se povećavati u narednom periodu, ali potrošači će imati sve veću zdravstvenu osjetljivost, pa se proizvođači trebaju usredsrediti na poboljšanje kvaliteta proizvoda koje nude, sugerišu iz Euromonitora.

Podravka, Vitaminka i Polimark predvodnici su tržišta umaka, preliva i začina. U 2017. vrijednost njihovih tržišnih udjela iznosi 26%, 11% i 11%. Ono što Podravku izdavaja od ostalih jeste superiorna dostupnost i domet, pored toga što ima jak asortiman brendova koji je jedan od najprepoznatljivijih u pakiranoj hrani u cjelini.

Euromonitor očekuje da će ovaj tržišni segment nastaviti sa širenjem, sa više aktivnosti u kontekstu razvoja novih proizvoda. Ekonomsko okruženje će vjerovatno sve više rasti kako bi podržalo rast ponude i tražnje, što će vjerovatno povećati performanse cijele kategorije u narednom periodu.

Ferrero, Podravka i Swisslion Takovo su vodeći u tržišnom segmentu namaza u BiH. Vrijednost tržišnih udjela ovih kompanija iznosi 21%, 12% i 12%. Svaki od ovih igrača je prisutan u većini prodajnih mjesta u zemlji, ali Ferrero je spreman da investira i dobije premiju od pozicioniranja na polici.

Nutricionisti su sve glasniji o značaju odgovarajućeg i redovnog doručka, a što će, prema Euromonitoru motivirati rastuću potrošačku populaciju u Bosni i Hercegovini da uključi redovni doručak u svoju svakodnevnu rutinu zbog čega će popularna i pogodna hrana za doručak vjerovatno imati koristi od ovog trenda.

Barilla Holding SpA, Žito-Intes dd i Pasta Berruto SpA su tokom 2017. godine vodili prodaju u segmentu riže, tjestenine i rezanaca u Bosni i Hercegovini sa 10%, 7% i 7% udjela. Nije snaga brendova ono što ovim proizvođačima daje prednost, već superiorna dostupnost njihovih proizvoda u većim lancima namirnica sa nacionalnim prisustvom.

Uprkos slabim performansama, očekuje se preokret u ovom tržišnom segmentu, jer se potrošači sve više orijentišu prema kvalitetu.

Domaći igrač Akova Group doo predvodi segment obrađenog mesa i morskih plodova sa učešćem od 17%, ispred regionalnih igrača Argeta doo i Podravka doo, koji drže 13% i 7% respektivno.

Međutim, u kategoriji gotovih jela Podravka i Ledo su lideri sa udjelima od 29% i 22%. Obje kompanije su veliki regionalni igrači sa snažnim prisustvom u maloprodaji, što im daje prednost nad manjim regionalnim i domaćim igračima.
Gotova jela u Bosni i Hercegovini prošla su temeljito restrukturiranje te se otvara prostor za prodor novih igrača. Nakon što se Jami povukao iz segmenta smrznutih gotovih jela, a budućnost Leda je dalje neizvjesna, u 2017. godine, ima dosta prostora za novajlije da prodru u segment gotovih jela i dokažu svoju vrijednost.

Nestlé Adriatic BH doo u 2017. godini predvodi tržište prehrambenih proizvoda za doručak u Bosni i Hercegovini sa 34% učešća. Slijede Orbico doo i C Hahne Mühlenwerke GmbH & Co. KG (15% i 12% respektivno). Ovi igrači imaju sve međunarodno priznate brendove, fokusirajući se na trgovačke lance, kako bi postigli zadovoljavajuću dostupnost svojih žitarica za doručak u cijeloj zemlji.

U kategoriji pečenih proizvoda postoji veliki broj malih igrača, a samo nekoliko velikih proizvođača ima prisutnost na nivou države. Otuda postoji veoma fragmentiran konkurentski pejzaž u pečenoj robi; vodeći igrač na ljestvici, Podravka doo, ostvaruje sve svoje prodaje u relativno maloj kategoriji dezertnih mješavina, gdje su udjeli znatno više koncentrisani nego na drugim mjestima u pekarstvu.

Ledo je daleko ispred ostalih kada su u pitanju pakovanja prerađenog voća i povrća u Bosni i Hercegovini sa udjelom u BiH od 46%. Ova kompanija je izgradila jak asortiman proizvoda zamrznutog prerađenog voća i povrća, praktično monopolizirajući ovaj format, ne ostavljajući prostora za konkurenciju u većini prodavnica koje imaju zamrznuto voće i povrće.
Facebook Twitter Print