Kompanije i tržišta
Kineskom CRBC-u posao izgradnje Pelješkog mosta
12.1.2018 13:16 | Indikator.ba
China Road and Bridge International (CRBC) izabran je za izvođača radova na Pelješkom mostu, doznaje se neslužbeno.
Prvi i najvažniji jest kriterij je njihova ponuda nakon evaluacije i pažljivog ispitivanja ipak ocijenjena kao najbolja i donosi najviše bodova.
Pritom treba znati kako najveći broj bodova donosi upravo kriterij najpovoljnije cijene, a tu su Kinezi u velikoj prednosti pred ostalima. Ponude su otvorene i javno predočene još sredinom septembra prošle godine, što znači da je proces odlučivanja potrajao puna četiri mjeseca, što je maksimalni dozvoljeni rok, izvještava Jutarnji list.

Iako se u Hrvatskim cestama tvrdilo da će odluka o izvođaču biti jako brzo donesena, sve se odužilo do posljednjega dana. Naime, nakon što se utvrdilo da je kineska ponuda najpovoljnija u svim elementima, uslijedilo je stotinjak dana drame u Vladi.

Iako, formalno, odluku o izvođaču donosi Uprava Hrvatskih cesta, u ovom je slučaju sve u rukama premijera Andreja Plenkovića i ministra prometa Olega Butkovića. Kako se doznaje u Hrvatskim cestama, odluka o dodjeli posla kineskoj kompaniji napisana je još prije nekoliko sedmica, ali se čekalo zeleno svjetlo premijera.

Prema dostupnim informacijama Jutarnjeg lista, nekoliko je elemenata utjecalo na odgađanje donošenja odluke. Prije svega, čekao se barem neslužbeni stav Evropske komisije o mogućnosti da posao gradnje mosta koji se sufinansira evropskim novcem dobije kineska kompanija.

Naime, projekt sa 85 posto potrebnih sredstava sufinansira se iz fondova EU. Iako niko nije službeno Hrvatskoj prigovarao da posao ne može dati kineskoj kompaniji, neslužbeno je Zagrebu sugerirano da pričeka s odlukom. Prema dostupnim informacijama, nekoliko je velikih evropskih građevinskih tvrtki lobiralo u Bruxellesu da se Kinezima onemogući ulazak na hrvatsko tržište.

Za gradnju Pelješkog mosta javila su se tri kandidata, a riječ je o zajedničkoj ponudi Astaldija i turske tvrtke vrijednoj 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, zatim o ponudi Strabaga koja iznosi 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om. Treću i finansijski najpovoljniju ponudu dao je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koja iznosi 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. U tom su konzorciju i CCCC Higway Consultants, CCCC Second Higway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering.
Facebook Twitter Print