Komentari i analize
Bum avio-prijevoza u regiji i BiH je dobrodošao, ali otvara brojna pitanja
23.4.2018 05:57 | Indikator.ba
Odluka Međunarodnog udruženja za avioprijevoz (IATA) da svoju godišnju skupštinu održi u Dubrovniku može se posmatrati ne samo kao pobjeda toga grada (takmičio se s Panamom) u ugošćavanju jednog važnog skupa, nego i kao svojevrsno priznanje ove organizacije regiji zapadnog Balkana koja postaje sve zanimljivija za aviosaobraćaj.
Aeerodromi u regiji doživljavaju renesansu, novi avioprijevoznici, među kojima povelik broj niskotarifnih, "okupirali" su aerodrome, uključujući i one manje a mreža aviolinija svakim danom sve je gušća.
Da je zanimanje za regiju poraslo potvdio je nedavno Jakob Funkenstein, direktor marketinga američkog Boeinga, koji je prije dvadesetak dana na Summitu avijacije za jugoistočnu Evropu u Beogradu kazao da je jugoistočna Evropa dio trenda rasta svjetske avionske flote koja se udvostručila u posljednjih dvadeset godina.
Sudjelovanje proizvođača aviona i opreme na beogradskom summitu, prema njegovim riječima, dokaz je da su ekonomije u regiji izišle iz krize.
Bosna i Hercegovina je dio ovog trenda, što je jasno iz visokih procenata rasta broja putnika, povećanja aviooperacija i avioprijevoznika, ali je evidentno i kroz velike i opsežne radove na aerodromima, koji proširuju kapacitete (sarajevski, tuzlanski, mostarski), ili se, poput bihaćkog aerodroma, tek namjeravaju graditi.
Sve to odlično se uklapa u najave da će Bosna i Hercegovina konačno preuzeti potpunu kontrolu nad svojim nebom, čime ćemo moći suvereno vladati vlastitim vazdušnim prostorom ali i naplaćivati značajna sredstva od preleta aviona.
Značaj razvoja koji se događa prepoznali su i na nedavno okončanom Mostarskom sajmu gdje je jedna od tema bila "Razvoj destinacijskog turizma uspostavom niskotarifnih avioletova"...

Kompletan tekst pročitajte u publikaciji Indikator.ba Plus br 33 koja je izašla 23. aprila
Facebook Twitter Print