Kompanije i tržišta
Kviko uspješno startovao, do kraja godine i payment aplikacija
10.6.2018 09:20 | indikator.ba
Aplikacija Kviko za beskartično podizanje novca na bankomatu i transfer novca u realnom vremenu putem mobilnog telefona, a koju su razvili stručnjaci BamCarda u saradnji sa partnerskim IT kompanijama, bilježi dobar start nakon što je lansirana prije oko pola godine.
Ovo su u razgovoru za Indikator.ba kazali Alma Ahmić, generalni direktor BamCard d.d. Sarajevo i izvršni direktor ove kompanije Emir Handan.
Indikator.ba je BamCardovo lansiranje aplikacije Kviko uvrstio među najbolje poslovne poteze u bankarstvu u 2017. godini, a potvrda uspješnosti projekta stigla je nakon toga i od Sarajevo Business Foruma na kojem je fintech rješenje ove domaće kompanije nagrađeno za “Inovaciju godine”.
U BamCardu su ponosni što jedan moderni proizvod “made in BiH”, prvi ovakve vrste u BiH, ali i regionu, dobija svoju afirmaciju, ali ističu da je ovo tek početak razvojnog puta u digitalnoj sferi kartično-procesne kuće koja je donedavno klijentima bila poznata po domaćoj bankovnoj kartici BamCard.
- Aplikacija Kviko je jako dobro prihvaćena. Broj klijenata raste, kao i broj transakcija. Nakon što su BBI banka i ASA banka nabavili našu aplikaciju, imamo intenzivne razgovore i sa drugim bankama koje su zainteresirane da budu naši klijenti. Nama je važno da imamo konsenzus sa klijentima i sa vlasnicima da se jače krene u marketinško djelovanje – prezentacije i promocije aplikacije - i u tom pogledu sljedeće godine imat ćemo snažniju aktivnost, kazao je Handan.
Veliki vjetar u leđa razvoju ove aplikacije bila je podrška dva klijenta BBI i ASA banke, koji su u startu postali partneri projekta, i prije nego što je počeo rad na razvoju.
Trenutno, aplikacija Kviko ima dvije funkcionalnosti. Jedna je beskartično podizanje novca na bankomatu, a druga je transfer novca u realnom vremenu koristeći samo broj mobitela primaoca. U BamCardu već rade na njenoj nadogradnji, te ubrzo treba očekivati da bude dopunjena novim servisima. Već u junu planirano je da se putem aplikacije omogući brza i jednostavna implementacija GSM dopuna za mobilne telefone.
-Naš sljedeći cilj jeste da napravimo payment aplikaciju kojom će se moći plaćati robe i usluge. Želimo da iskoristimo prazninu koja trenutno postoji u Bosni i Hercegovini i da napravimo payment aplikaciju koja će biti prihvatljiva svim trgovcima, da pokrijemo cijelu BiH - od malih trgovaca pa nadalje. Naši proizvodi bazirani su na vlastitoj šemi, transakcije se u BiH završavaju i samim tim su povoljnije i jeftinije od drugih konkurenata. Za razliku od drugih gdje strana tijela odlučuju o visini naknada, mi sami definišemo cjenovnu politiku i smatramo da stoga možemo biti prihvatljivi. Mi se nadamo da ćemo do kraja godine imati pilot-projekt s jednim trgovcem i da će se sa našom Kviko Pay aplikacijom moći plaćati već u narednoj godini, najavila je direktorica BamCarda Alma Ahmić.
Uspjeh koji je postigao BamCard nije došao preko noći, nego je rezultat višegodišnjeg kontinuiranog poslovnog razvoja i ulaganja u vlastita tehnološka rješenja i kadrove.
Sve je, kako navodi direktorica Ahmić, počelo od razvoja vlastitog core softvera na kojem se zasniva rad BamCarda, a kojim je zamijenjeno ranije prilično skupo tursko licencno rješenje. Bila je to ogromna investicija na kojoj se radilo više godina da bi se sada BamCard mogao pohvaliti da je jedina kuća ove vrste u regiji sa sopstvenim softverskim rješenjem. Čak je rad stručnjaka BamCarda uz podršku partnerskih IT kompanija prepoznat i u inostranstvu, te je softver prodat drugom procesnom centru u regiji, a Bamcard je zaključio ugovor o procesiranju sa britanskom firmom.
-Osam godina smo naporno radili da bismo imali određeni rezultat. Softver koji smo razvili sada je fundament koji nam omogućava razvoj različititih servisa, i taj know-how kojim vladamo omogućio je razvoj koji se sada dešava, uključujući i Kviko aplikaciju, naglasila je direktorica Ahmić.
Zahvaljujući softverskim rješenjima, osim što djeluje kao procesni centar, BamCard je istovremeno i klirinška kuća, a što nije slučaj ni sa jednim sličnim društvom.
- Mi pokušavamo bankarima da pokažemo beneficije korištenja domaćeg kliringa i poravnanja, jer određene banke ne koriste ove usluge za domaće kartične transakcije, pojašnjava Alma Ahmić.
U BamCardu s ponosom ističu svoje kadrove zahvaljujući kojima su uspjeli da razviju vlastitu tehnološku osnovu i lansiraju nove servise.
- Da bi se sve odvijalo kako treba moramo imati stručno i edukovano osoblje te jako puno ulažemo u internu edukaciju ali i eksternu nadogradnju uključujući razne treninge, konferencije i sajmove širom svijeta kako bi naši zaposlenici bili u toku sa globalnim trendovima. Na kraju sve mora biti certificirano, svake godine imamo minimalno 5, a najčešće šest certifikacija i recertifikacija, pojasnio je izvršni direktor Emir Handan.
Orijentacija BamCarda je da angažuje domaću pamet, te su partnerske firme, najčešće iz reda IT developera, iz Bosne i Hercegovine, što je još jedan dodatni kvalitet za ovu kompaniju i njene proizvode koji s pravom nose oznaku “Made in BiH”.
Facebook Twitter Print