Ekonomija
Isporuka robe na području "zadnjeg kilometra" doživljava brze promjene
12.10.2018 06:22 | Indikator.ba
Isporuka robe na području "zadnjeg kilometra" (kupljena roba) krajnjem potrošaču je jedno od logističkih područja u kojem se promjene brzo dešavaju, ističe konsulatntska kompanija McKinsey, izvještava Indikator.ba.

Na primjer 2016. godine autonomna vozila su uglavnom još bila u zamisli u glavama programera u logističkim preduzećima i koncepata na crtežima, ali danas smo na tački gdje će djelimično robotizovani dostavljači eksperimentalno voziti na cestama. Proizvođači vozila (kao što je Toyota) i veliki trgovci na malo (kao što je Amazon) približavaju se komercijalizaciji malih vozila, koja mogu u središtima gradova i na manjim udaljenostima dostavlajti manje pakete - od u online trgovanima kupljenih proizvoda od odjeće do pizze.

Ova vozila, također poznata kao droidi će "sarađivati" sa klasičnim prevoznim sredstvima, koja će zajedno s tovarom voditi do blizine lokacije isporuke, na primjer, mjesta gdje zbog pješačke zone u gradovima motorna vozila ne mogu nastaviti put. Da bi se u potpunosti automatizovao ovaj dio isporuke, prema analitičarima, proći će još neko vrijeme, ali se budućnost brzo približava. Prije dvije godine, potpuno električna vozila za isporuku i dalje su u fazi razvoja, danas ih vidimo u serijskoj proizvodnji. Razvoj kompletnog autonomnog vozila je tako logičan korak naprijed.

Glavni pokretač takvog brzog razvoja u ovom dijelu logistike je sve veća popularnost e-trgovine. Kupci, koji robu gledaju i plaćaju iz svog domaćeg naslonjača, računara ili mobilnog telefona i imaju mogućnost da uporede ponudu nekoliko trgovaca u izuzetno kratkom vremenu, jednostavno više "ne razumiju" da dostava kupljenog traje nekoliko dana ili da paket treba preuzeti na određenoj lokaciji, recimo u poštanskom sandučetu.

Dostava u zadnjem kilometru je aktivnost koja je snažno povezana sa cijenom rada, jer danas uglavnom znači da kupca kurir posjeti kod kuće ili na poslovnoj adresi.
Dakle, rad predstavlja 90 posto ili čak i više posto ovih troškova, ali prema nekim procjenama isporuka u posljednjem kilometru predstavlja 28 posto ukupnih logističkih troškova u odnosu na proizvod od početka njegove izrade.

Motivacija za smanjenje troškova u ovom segmentu, koja će istovremeno rezultirati povećanjem fleksibilnosti, je stoga velika.
Facebook Twitter Print