Menadžment
Tri razloga zbog kojih je Jeff Bezos zabranio PowerPoint na sastancima
23.10.2018 10:14 | Indikator.ba
U godišnjem pismu za 2018. godinu, osnivač i izvršni direktor Amazona Jeff Bezos ponovio je svoje pravilo o zabrani PowerPoint prezentacija na sastancima izvršnih direktora.

U svom pismu i nedavnoj diskusiji na Forumu o liderstvu u Bush Centru, Bezos je otkrio da je "narativna struktura" efikasnija od PowerPoint-a. Prema Bezosu, novi rukovodioci su bili u kulturnom šoku na svojim prvim sastancima u Amazonu. Umjesto čitanja tačaka na PowerPoint slajdu, svako sjedi tiho oko 30 minuta kako bi pročitao "bilješku od šest stranica koja je narativno strukturirana stvarnim rečenicama, glagolima i imenicama."

Nakon čitanja, oni raspravljaju o temi. "To je mnogo bolje od tipične PowerPoint prezentacije iz mnogo razloga", dodao je Bezos.

Kao student narativnog pripovedanja u biznisu u zadnjih 20 godina, mogu vam reći zašto je to mnogo bolje.

1. Naš mozak je direktno povezan za narativ.

Naratorno pripovijedanje možda nije bilo toliko važno za naš opstanak kao vrstu kao što je hrana, ali je blisko.

Antropolozi kažu da kada su ljudi stekli kontrolu nad vatrom, označili su važnu prekretnicu u humanom razvoju. Naši preci su mogli da kuhaju hranu, što je bio veliki plus. Ali, imalo je i drugu korist. Ljudi su sjedili oko vatre razmjenjujući priče. Priče su služile kao instrukcija, upozorenje i inspiracija.
Nedavno sam razgovarao sa istaknutim neuroscientistima čiji eksperimenti potvrđuju ono što smo vijekovima poznavali: ljudski mozak je povezan sa pričom. Mi obrađujemo naš svijet u narativu, pričamo u narativnoj formi i - što je najvažnije za liderstvo - ljudi se više sjećaju i zadržavaju informacije kada su predstavljene u obliku priče, a ne putem slajda.

2. Priče su uvjerljive.

Aristotel je otac ubjeđenja. Prije više od 2.000 godina otkrio je tri elementa zahvaljujući kojima svi ubjedljivi argumenti moraju biti efikasni. On je ove elemente nazvao "apelima". To su: etos, logos i patos. Etos je karakter i kredibilitet. Logos je logika - argument mora apelirati na razum. Ali etos i logos su irelevantni u odsustvu patosa-emocija.
Emocije nisu loša stvar. Najveća kretanja u istoriji pokrenuli su govornici koji su bili nadareni u stvaranju racionalnih i emocionalnih apela: Abraham Lincoln i Martin Luther King, Jr .; i Džon F. Kenedi, koji su miješali nauku i emocije da inspirišu Američki program za mjesec.

Neuroznanstvenici su otkrili da je emocija najbrži put ka mozgu. Drugim riječima, ako želite da se vaše ideje šire, priča je najbolje vozilo kojim možemo prenijeti tu ideju na drugu osobu.
"Ja sam zapravo veliki obožavatelj anegdota u poslu", rekao je Bezos na forumu kako bi objasnio zašto čita e-poštu kupaca i prosljeđuje mailove odgovarajućim izvršnim rukovodiocima. Često, kaže on, anegdote kupaca su uočljivije od podataka.
Amazon koristi "tonu metrika" za mjerenje uspjeha, objasnio je Bezos. "Primijetio sam da kada se anegdote i metrika ne slažu, anegdote su obično u pravu", istakao je on. "Zato je tako važno provjeriti te podatke sa svojom intuicijom i instinktima, a vi morate naučiti to izvršne direktore i mlade rukovodioce".

Bezos jasno razumije da se logika (podaci) mora "oženiti" sa patosom (narativ) da bude uspješna.

3. Tačke ne inspirišu. Priče to rade.

Jednostavno rečeno, mozak nije izgrađen da zadrži informacije koje su strukturirane kao na slajdu. Poznato je među neuroscientistima da se stvari mnogo bolje sjećamo kada vidimo slike objekta ili teme nego kada čitamo tekst na slajdu.

Vizueli su mnogo moćniji od teksta samog. Zbog toga, ako odaberete da koristite slajdove, koristite više slika od riječi - i ne koristite tačke. Nikada.

Tokom diskusije na forumu, Bezos je rekao da bi mogao potrošiti cijeli dan da govori o narativu. To znači da on stvarno proučava ovu temu i da je strastven prema njoj.

Vi bi takođe trebali biti. Priče informišu, osvjetljavaju i inspirišu - a to su sve stvari koje preduzetnici nastoje učiniti. (Indikator.ba)
Facebook Twitter Print