Život i umjetnost
Kraj Makarske kakvu smo poznavali: Ribarske večeri odlaze u istoriju
26.12.2018 05:37 | Indikator.ba
Ribarske večeri uz dalmatinsku glazbu, riblja jela i zabavu za sve generacije koje se smatraju zaštitnim znakom Makarske odlaze u istoriju.

Vodstvo lokalne turističke zajednice donijelo je uredbu prema kojoj tradicionalne ribarskih večeri koje svake godine privlače veliki broj stranih turista u turističko središte Dalmacije neće biti sljedeće godine.

Dok lokalni trgovci i prodavači upozoravaju na gubitak prihoda, turistički djelatnici naglašavaju da Makarska treba glamurozne festivale.

Ovog ljeta, u Makarskoj, prema izvještaju Slobodne Dalmacije, priređeno je 10 ribarskih noći. Direktorica Turističke zajednice Makarske Hloverka Novak Srzić naglasila da je najveći problem spomenutih događaja prljavština.

"Makarska je postala veliko turističko središte za ribarske večeri, od kojih je ostala samo masnoća, a na kraju se sve pretvorilo u neku vrstu ljetnog sajma koji više nećemo gledati po rivi".

Naglasila je da će u narednoj turističkoj sezoni nastojati osigurati autentična iskustva ribarskih večeri u Makarskoj, te da će s nekim od brodara dogovoriti organizirani prijevoz do mjesta u kojima se odvijaju ovakve vrste zabava.

Antonia Srzić, jedna od domaćih prodavačica ribe ne može se načuditi odluci. "Ako je odluka o ukidanju ribarskih večeri koje se na rivi organiziraju najmanje 40 godina, uistinu konačna, onda je to zbilja velika katastrofa i za Makarsku i našu tradiciju od koje nam više ne ostaje ništa. Fešte su bile turistička atrakcija, a nama jedini izvor zarade i stvarno sam jako ogorčena jer je odluka žalosna", kaže ona za Slobodnu Dalmaciju. Tvrdi da su se mnogi turisti vraćali u Makarsku samo zbog ribarskih večeri.

A čak i ako nije u pravu, činjenica je da se samo riba prodavala na 215 štandova, a zarada trgovaca bila je do 2.000 kuna i to nakon isplate za štand čiji je zakup bio 1.500 kn.
Željana Cimera, još jedna nezadovoljna prodavačica ribe kaže kako će tako jednostavno otjerati goste.
Facebook Twitter Print