Komentari i analize
Sberbank bankarski brend br. 1 u svijetu - ili tako samo tvrdi banka?
10.2.2019 08:24 | Indikator.ba
Piše: Borivoje Simić

Ruski retail bankarski gigant Sberbank proglašen je najjačim bankarskim brendom na svijetu, prema Brand Financeu, vodećem nezavisnom konsultantu za poslovno vrednovanje brendova i strateško savjetovanje, saopćila
je banka u press-saopštenju 22. januara, a istovjetno saopćenje, odaslano iz Sberbank BH Sarajevo, prije nekoliko dana prenijeli su i brojni mediji u Bosni i Hercegovini.
"Ovo je prvi put da je jedan brend ruske banke prepoznat kao najjači na svijetu", naveli su iz banke.

Iz ove informacije mogli bismo zaključiti da je Sberbanka bankarski brand br. 1 u svijetu, što izvještaj ne potvrđuje.

Provjera internet stranice Brand Finance-a i lista 500 najvećih svjetskih brendova pokazuje da je Sberbanka doista najjača po snazi brenda među bankama, a ukupno na drugom mjestu iza Ferrarija, ali lista Brand Finance nije samo lista najjačih nego lista najvrijednijih i najjačih brandova.

Brand Finance, kako se navodi u izvještaju, određuje relativnu snagu brendova kroz uravnoteženu metriku rezultata procjena marketinških investicija, stakeholder equity (preostali iznos aktive koja je na raspolaganju dioničarima nakon što su sve obaveze plaćene) i poslovnih rezultata.

Glavna rang-lista, ona koja rangira najvrijednije brandove svrstava Sberbanku na 139. mjesto na globalnoj listi, u poređenju sa 129. mjestom prošle godine.
Najbolje plasirana u globalnom rangiranju navrijednijih brendova je Industrijska i komercijalna banka Kine, koja se nalazi na osmom mjestu u ovogodišnjoj anketi, u odnosu na 10. mjesto prošle godine.

Na drugom mjestu je druga kineska banka, Banka Kine (19). Glavna američka banka je Wells Fargo je na 30. mjestu.
Sveukupno ima 16 drugih banaka ispred Sberbanke na globalnoj listi brendova, pokazuje lista Brand Finance.

"Sberbanka je dugo bila ime za domaćinstva u Rusiji i drži oko polovine štednih depozita zemlje, međutim, ovo je prvi put da je ruska banka na vrhu globalne liste najboljih brendova", navodi se u saopštenju banke.
"Indeks snage branda porastao je sa 90 na 93, što je značilo da je Sberbank zauzela prvo mjesto među bankama i drugo mjesto u ukupnom poretku Brand Finance 500".

U PR službi Sberbanke očito su iz izvještaja Brand Finance odabrali ono što je njima milo, stvarajući time neobjektivnu sliku u javnosti.

Riječ o onome što se u novinarstvu naziva razlikom između istinitosti i objektivnosti. Tvrdnja da je banka najjači brend je istinita, ali nije objektivna jer je to samo jedna od kategorija vrednovanja.

PR službi Sberbanke je ovo očigledno bilo dovoljno da rusku banku proglasi "najboljom" na svijetu, te da kod čitalaca onih koji nekritički preuzmu ovakvu informaciju proizvode najpozitvinije moguće učinke za sebe.

Objektivnosti radi, vrijednost brenda Sberbanke porasla je na impresivnih 12,4 milijarde dolara sa 11,6 milijardi dolara u 2018. godini, stavljajući banku među prvih 20 najvećih globalnih banaka.

Čak i ako brend nije najbolji kao što to banka tvrdi, Sberbanka ostaje jedan od najboljih brendova u Rusiji i od raspada Sovjetskog Saveza drži otprilike polovinu svih depozita u Rusiji.

No, ako bismo banke i kompanije ostavili po strani, najjači brend u Rusiji je zapravo "Putin", prema istraživanju koje je provela PR agencija Landor prije nekoliko godina.
Facebook Twitter Print