Život i umjetnost
Facebook će do 2100. godine imati gotovo pet milijardi mrtvih korisnika
3.5.2019 04:46 | Indikator.ba
Iako mrtvi korisnici nemaju koristi od društvene mreže Facebook, na njoj žive njihovi podaci - fotografije, životni događaji i komentari, a što je po ocjeni naučnika delikatna tema.

Do 2100. godine, Facebook bi s obzirom na trenutni rast mogao imati do 4,9 milijardi mrtvih korisnika, a ako bi se rast zaustavio kao što je bilo prošle godine, 1,4 milijarde mrtvih korisnika bilo bi na mreži do 2100. godine. Prema ovom scenariju, broj mrtvih bi premašio broj živih korisnika do 2070. godine, pokazalo je istraživanje naučnika sa Univerziteta Oksford, izvijestio je britanski Guardian.

Istraživanja naučnika su zasnovana na podacima o stanovništvu Ujedinjenih nacija i korisničkim podacima Facebooka. Na taj način pokušali su da saznaju ko ima pravo na sve informacije koje ostaju na mreži, kako njima treba upravljati da bi radili za dobrobit rođaka i prijatelja i budućih istoričara koji će pokušati razumjeti prošlost.

"Nikada ranije u istoriji nije bilo tako velike arhive ljudskog ponašanja i kulture na jednom mestu", rekao je David Watson, istraživač za internet na oxfordskom Institutu.
Kontrolisanje ove arhive će, u određenom smislu, značiti i praćenje naše istorije, dodao je Watson i upozorio da pristup podacima ne treba davati samo jednoj kompaniji čiji je primarni cilj profit.

Već dugo vremena, Facebook je obasut pritužbama da nije pažljivo obradio podatke korisnika, a skandal zloupotrebe podataka sa preduzećem Cambridge Analytica je bio jedan od najvažnijih događaja.

Trenutno mreža pruža korisnicima mogućnost da nastave upravljanje ostavštinom, dojući pristup većini podataka u profilu korisnika kada umru. Međutim, to je jedini način na koji ljudi mogu dobiti pristup računu pokojnika. Problem predstavlja ako osoba nije ostavila kontakt za upravljanje imovinom prije smrti, upozorava Guardian.

Kao odgovor na studiju, Facebook je odgovorio da poštuje svoje mjesto u životima ljudi i da ozbiljno preuzima svoju ulogu u izgradnji naslijeđa u digitalnom dobu.

Studija je također upozorila na hitne promjene koje se moraju dogoditi i potrebu formuliranja dugoročnih rješenja.
"Facebook bi trebao pozvati istoričare, arhiviste, arheologe i etiku da sarađuju kako bi uredili ogromnu količinu prikupljenih podataka koje ostavljamo za sobom", rekao je Watson.
Facebook Twitter Print