Kompanije i tržišta
Agrokor povećao zaradu, ali izgubio dio tržišta
15.5.2019 05:41 | Indikator.ba
Grupa Agrokor, koja se u aprilu preimenovala u Fortenova grupu, u 2018. godini ostvarila je prihod od 38,8 milijardi kuna (5,2 milijarde eura), što je za 1,8 posto manje nego godinu ranije.

Operativni profit porastao je za 22 odsto na 2,4 milijarde kuna (324 miliona eura), pokazuju revidirani konsolidovani rezultati grupe. Konsolidacija je obuhvatila 108 kompanija, koje Agrokor kontroliše među kojima 53 ima sjedište u Hrvatskoj. Najveći pokretač rasta Agrokorve dobiti u 2018. godini bila je trgovina na veliko i malo, odnosno Konzum u Hrvatskoj i Mercator u Sloveniji.

Operativni profit u trgovinskom sektoru povećan je za 133% na 1,2 milijarde kuna (162 miliona eura), objavila je vanredna uprava na sajtu kompanije.

Uspjeh cjelokupnog segmenta trgovanja kompanije rezultat je poboljšanog oglašavanja, boljeg kvaliteta opskrbe i boljeg upravljanja operativnim troškovima, pojašnjeno je. Prihodi od trgovine na malo i veleprodaje smanjili su se za 3,9% u odnosu na 2017. godinu na 29 milijardi kuna (3,9 milijardi eura).

Grupa je u Sloveniji zadržala približno isti nivo prihoda kao i 2017. godine, dok su se prihodi na drugim tržištima smanjili, što je uglavnom zbog otvaranja novih prodavnica konkurenata, posebno u Srbiji i Crnoj Gori. Prošle godine Agrokor je smanjio troškove za skoro 11% za 4,7 milijardi kuna (635 miliona eura) na 39,2 milijarde kuna (5,3 milijarde eura). Nakon plaćanja poreza, 2018. godina završila je sa neto gubitkom od 1,4 milijarde kuna (189 miliona eura), što je znatno manje nego u 2017. godini, kada je gubitak iznosio gotovo 6,1 milijardu kuna (823 miliona eura).

Vanredna uprava je takođe naglasila da su svi glavni planovi ostvareni, kao što je poravnanje sa povjeriocima, i početak priprema za njenu implementaciju, koja je uspješno završena u prvom kvartalu ove godine. Prioriteti u 2019. godini su operativno restrukturiranje i priprema nove strategije Fortenove grupe.
Facebook Twitter Print