Život i umjetnost
"Salto mortale" švedskih istraživača: Električni automobili nisu ubojice klime
7.12.2019 08:02 | Indikator.ba
Isti švedski naučnici koji su prije dvije godine izazvali groznicu tvrdivši kako električni automobili više štete okolišu nego plamenici sada tvrde drugačije.

Prema ranijoj studiji, ispuštanje CO2 je mnogo veće kod električnih nego kod klasičnih vozila zbog baterijskih sirovina. Nova studija, međutim, ispravlja ovu sliku.

Na temelju nedavnih podataka, za razliku od starih rezultata istraživanja, stručnjaci zaključuju da proizvodnja baterija proizvodi znatno manje plinova štetnih klimi nego prije.

Prema institutu za istraživanje okoliša Svenska Milgöinstitutet (IVL), koji je sačinio studiju u ime Nacionalne agencije za energetiku, proizvodnja litij-ionskih baterija danas u prosjeku stvara između 61 i 106 kilograma CO2 ekvivalenata kilovat-satu po proizvedenom kapacitetu baterije. Netransparentni podaci uzeti u obzir - trebali bi biti iz kineskih tvornica - povećavaju udio na 146 kilograma po kilovatsatu, pišu istraživači.

U staroj analizi iz 2017. godine to je bilo 150 do 200 kilograma.

Danas se vidi značajno poboljšanje klimatske ravnoteže. Jedan od glavnih razloga za to su veći proizvodni pogoni koji također proizvode znatno više baterija. Takozvana ekonomija razmjera čini tvornice efikasnijim, pišu autori studije.

Povećana upotreba energenata bez fosila također ima pozitivan utjecaj.

U istraživanju, udio obnovljive energije u proizvodnji baterija i dalje je relativno nizak, ali raste. U idealnom slučaju, električni automobil će na kraju u potpunosti biti "zeleni".

Nova švedska studija također naglašava kontroverzne potrebe za baterijama. Rudarstvo ima "velike ekološke i društvene posljedice", kritiziraju naučnici. Stoga zahtijevaju bolje metode recikliranja.
"Važan korak u smanjenju potreba za novim sirovinama" je recikliranje metala iz rabljenih baterija, kažu oni. Pored toga, stare baterije trebalo bi sakupljati i reciklirati.
Facebook Twitter Print