Život i umjetnost
Volkswagen se upetljao u marketinšku noćnu moru
22.5.2020 05:53 | Indikator.ba
Njemački automobilski gigant Volkswagen suočio se s novim kritikama, nakon što je prije nekoliko dana objavio oglas za novi golf, koje je bio pun rasističkih natuknica i znakova dominacije bijele rase. Tvrtka je izbrisala video i izvinila se.

Oglas za novog golfa pokazao je novi, žuti golf, parkiran ispred kafića pod nazivom Petit Colon, koji sam po sebi nagovještava kolonijalizam.

Ispred kafića stoji crnac, kojega bijela ženska rukom, ak oja se proteže preko ekrana, nekoliko puta pljesne i odgurne. Oglas stalno prati pop muzika, uz zvukove slične onima u računarskim igrama, piše Reuters.

Društvo je u početku negiralo bilo kakve rasističke prizore u oglasu, naglašavajući da je "rasa prikazanih ljudi nevažna", tvrdeći da se "snažno protive svim oblicima rasizma, ksenofobije i diskriminacije".
- Možete zamisliti da smo iznenađeni i šokirani zbog nerazumijevanja našeg videa, napisali su u prvom priopćenju za javnost koje je samo još više naljutilo mnoge.

U drugoj poruci, koja je uslijedila nakon brojnih internetskih objašnjenja o tome što sve nije u redu s videozapisom, duboko su se izvinili svima na koje bi oglas mogao utjecati. Objasnili su da je video dio serije reklamiranja za promociju golfa za osmu generaciju na južnoameričkom tržištu, a trebao bi prikazivati ​​ljubavnu priču između bijele djevojke i crnog dječaka.

Istaknuli su da je video "nesumnjivo pogrešan i bez okusa", ali negirali su bilo kakvu krivnju za video, jer su projekt predali reklamnoj agenciji, a detalji stvaranja oglasa još se istražuju.

- Razumijemo ogorčenje javnosti. Također smo prestravljeni, rekli su javnosti članovi odbora VW Jürgen Stackmann i Elke Heitmueller i nastavili sa žaljenjem: u Volkswagenu smo svjesni svoje istorije i porijekla, naše istorijske krivice za vrijeme nacističkog režima. Zato se snažno protivimo svim oblicima mržnje, propagande, netolerancije i diskriminacije".

Volkswagen se već suočava s značajnim problemima, kako zbog afere koja je izbila kad se ispostavilo da tvrtka vara na testovima ispušnih plinova, tako i zbog drastičnog pada prodaje novih automobila zbog nove pandemije coronavirusa.
Facebook Twitter Print