Politika i društvo
Microsoftov prodor umjetne inteligencije u svijet medija - odvažan ili opasan?
2.6.2020 04:53 | Indikator.ba
Vijesti na početnim stranicama web stranice MSN i Microsoftovog preglednika Edge uređivat će algoritmi umjetne inteligencije umjesto novinara i urednika od jula.

Microsoftova promjena znači da će više od 50 novinara i urednika u SAD-u, otprilike 30 u Velikoj Britaniji i desetak u drugim dijelovima svijeta koji su se do sada brinuli za ovaj sadržaj morati potražiti druge poslove.

Više vas ne trebamo, vaš posao sada mogu obavljati računarski roboti, rečeno im je, piše siol.net.

Koje profesije mogu zamijeniti računari?

Umjetna inteligencija uzdrmala je tržište rada. Neke su profesije postale suvišne, druge se pojavljuju, mnoge se mijenjaju. Međutim, općenito, profesije u kojima postoji puno kreativnosti i ljudske dodane vrijednosti ne mogu se lako zamijeniti inteligentnim računarima.
No, čini se da se te definicije mijenjaju i da umjetna inteligencija dolazi i u medije. Činjenica da su algoritmi umjetne inteligencije razvijeniji za glavne svjetske jezike u isto vrijeme može biti zaštitno sredstvo da medije u nekim majnjim zemljama možda neće uskoro kreirati računari.

Microsoft nije jedini koji zamjenjuje novinare i urednike umjetnom inteligencijom. Globalni pomak od urednički vođenog ažuriranja informativnih sadržaja u pravcu računara u posljednje vrijeme je dobio veći zamah.

Zaposlenici koji su primili loše vijesti od Microsofta insistiraju na tome da su u svom radu slijedili vrlo stroge uredničke smjernice, koje su zaštitile čitaoce, posebno one najmlađe, od nasilnog i na drugi način neprikladnog sadržaja, što ukazuje da ne vjeruju u to hoće li računari nastaviti pridržavati se tih visokih standarda.

Borba za prihod od oglašavanja

Novinari i urednici novinske agencije koji su radili za Microsoft nisu stvarili izvorne priče, ali su imali urednički nadzor. Naime, oni su birali priče odabranih medija i uređivali sadržaj, a posebno naslove za njihov format.

Tako uređene sadržaje Microsoft je objavljivao na svojim platformama i dijelio s njima povezane prihode od oglašavanja s izvornim autorima.
Ubrzo suvišni suradnici vjeruju da je upravo takav model stvorio jasnoću i prikladnost naslova, pluralizaciju političkih mišljenja, filtriranje nepouzdanih i kontroverznih priča i izlaganje zanimljivih sadržaja iz manjih medija koji sami ne mogu lako uspostaviti veću vidljivost. Među njima su i iskusni "stari mačci" s dugogodišnjim iskustvom, kao i mlađi, a svima je zajedničko da će teško naći siguran posao u medijskoj industriji koja se već neko vrijeme nemilosrdno smanjuje pod pritiscima smanjenja troškova. Dobrim dijelom za to je zaslužan Internet koji je čitatoce navikao na priče i informacije u medijima besplatno, bez obzira na to što njihovo stvaranje nikako nije besplatno.

Microsoft je objasnio da njegova odluka nije rezultat pandemije. Kažu da kao i svaki posao, oni redovno vrednuju svoje poslovanje, što može dovesti do povećanja ulaganja u nekim područjima i djelomičnog ili potpunog povlačenja u drugim.

Ali pandemija je stvorila stvarnu devastaciju u medijskom svijetu. Mnoge medijske kuće jako ovise o prihodima od oglašavanja, koji su snažno opali u gotovo svim medijima svih vrsta širom svijeta tokom pandemije - čak za 80 posto.

Četvrt stoljeća Microsoftovog medijskog iskustva

Microsoft je prvi medijski portal MSN pokrenuo još 1995. Prije dvije godine, kada je pokrenuo svoj servis vijesti, Microsoft News, istaknuto je da je u pripremu sadržaja za njega sudjelovalo više od 800 urednika iz 50 lokacija širom svijeta.

Posljednjih mjeseci, međutim, Microsoft pojačava uključivanje umjetne inteligencije u stvaranje Microsoft Newsa. Umjetna inteligencija ne samo da preuzima odabir i obradu sadržaja, već također predlaže fotografije koje (za sada još uvijek zaposleni) živi urednici trebaju prilagati postovima. Ali već u julu, računari će preuzeti sve uzde ove vrste uređivanja vijesti.
Facebook Twitter Print