Menadžment
Dioničari se pobunili, protiv isplate bonusa prvom čovjeku Wizz Air-a
22.7.2020 06:47 | Indikator.ba
Vodeće grupe korporativnog upravljanja sa sjedištem u Velikoj Britaniji izrazile su zabrinutost zbog moguće isplate bonusa izvršnom direktoru Wizz Air-a Jozsefu Varadiju uoči Skupštine aviokompanije, izvijestili su lokalni mediji 20. jula.

Iako nije ispunio cilj dobiti potreban za isplatu, očekuje se da će Varadi dobiti 188 miliona HUF-a (533.000 eura) bonusa odobrenjem dioničara. Osnovni paket plaće Wizz Air-ovog prvog čovjeka je 2,8 miliona eura godišnje.

Prihod vodeće aviokompanije CEE porastao je 19,1% na 2,76 mlrd. eura u poslovnoj godini 2019-2020, koja je završila 31. marta, nakon što je broj putnika porastao za 15,8% na godišnjem nivou na 40 miliona. Dobit za poslovnu godinu iznosila je 281 milion eura. Uprava je vezala isplatu bonusa za 294 miliona eura dobiti, što nije ispunjeno zbog "lockdowna".

Glass Lewis i dioničarske usluge kažu da izvršni direktor ne bi trebao imati pravo na isplatu bonusa jer je aviokompanija otpustila 1.000 zaposlenika, ili 20 posto svoje radne snage, a u jeku epidemije i iskoristila vladinu šemu u Velikoj Britaniji. Pored toga, iskoristila je sredstva Banke Engleske za finansiranje korporacija u uslovima pandemije od 300 miliona funti.

Wizz Air je nadmašio druge aviokompanije u svim kategorijama, rekao je mađarskim medijima komitet Wizz Air zadužen za naknade.

Od 2014. godine broj zaposlenih povećao se sa 1.600 na gotovo 5.000 u šest godina (prije smanjenja na 4.000). Kazali su da imaju za cilj vratiti svoje zaposlenike sa oporavkom sektora od pandemije. Komitet je rekao da bi bilo nepošteno i da neće služiti interesima dioničara ukoliko se vanredni događaji uračunaju u rad avioprijevoznika.

Wizz Air postao je jedna od prvih aviokompanija u Europi koja je započela s radom iz baza u Lutonu i Budimpešti prvih dana maja. U jeku krize aviokompanija je poslovala sa kapacitetom od 3%.

Wizz Air, sa sjedištem u Budimpešti, kotira na Londonskoj berzi. Prije krize, aviokompanija je letjela na 710 ruta na 154 aerodroma u 45 zemalja.

U povezanim vijestima, mađarska niskotarifna aviokompanija najavila je pokretanje 14 novih ruta iz ukrajinskih aerodroma do italijanskih gradova, ali je odgodila do septembra pokretanje novih ruta koje će Beograd povezati sa devet evropskih gradova.
Facebook Twitter Print