Politika i društvo
Velike tvrtke mijenjaju ton: Sada poručuju kako žele zaraditi na cjepivu za Covid-19
2.8.2020 05:32 | Indikator.ba
Prije nešto više od mjesec dana, na virtualnoj BIO konferenciji, glavni poslovni direktor Pfizera John Young rekao je da kompanija ne razmišlja o povratu ulaganja za svoje brzo razvijeno cjepivo za COVID-19. Umjesto toga, rekao je, "pronalazak medicinskih rješenja za ovu krizu" je Pfizerov prioritet.

Ali sada kada je tvrtka krenula u fazu 3 ispitivanja cjepiva koje razvija sa BioNTechom i postigla ugovor o opskrbi s američkom vladom u iznosu od 1,95 milijardi dolara, čini se da Pfizer mijenja svoj ton.

Predsjednik uprave Albert Bourla rekao je ranije ove sedmice da se ne slaže s farmaceutskim kritičarima koji kažu da bi proizvođači cjepiva COVID-19 trebali odustati od zarade na proizvodima za rješavanje krize.

- Morate biti vrlo fanatični i radikalni da biste odmah izgovorili takvo nešto, rekao je "Barronu". "Ko pronalazi rješenje? Privatni sektor, dodao je.

Glasnogovornik Pfizera istaknuo je da će kompaniju Vlada isplatiti tek nakon uspješne isporuke cjepiva. - Od početka ulažemo u rizik, rekao je. - A rekli smo da u razvoj i proizvodnju 2020. namjeravamo uložiti više od milijardu dolara.

Najnoviji komentari Pfizera dolaze usred rastuće rasprave o tome da li biofarmacautske tvrtke zaslužuju profitirati od proizvoda koji razvijaju kako bi okončale pandemiju COVID-19. I Johnson i Johnson i AstraZeneca obećali su da će neprofitabilno pristupiti cijenama cjepiva, barem za vrijeme pandemije, ali drugi - među kojima je i Pfizer - prestali su ponavljati to obećanje.

Zapravo, Pfizer je daleko od jedine tvrtke koja je u središtu pažnje za svoju strategiju cjena za cjepiva za COVID-19. Moderna - koja je uzela savezna sredstva za podršku istraživanju i razvoju - može cijeniti cjepiva između 50 i 60 USD po mjeri, prema nepotvrđenim izvještajima koji su se pojavili početkom ove sedmice. To bi moglo značiti i do 30 dolara po injekciji, cijena koja je natjerala jednog američkog predstavnika da pokrene kompaniju zbog "visokih zarada".

Bourla je nedavno rekao da Pfizer cilja "marginalni profit" od cjepiva. Ali prema ugovoru s američkom vladom, 1,3 milijarde doza po cijeni od 19,50 dolara za svaku, to bi se pretvorilo u nevjerojatnih 13 milijardi dolara prodaje Pfizera, nakon podjele sa BioNTech-om, izračunali su Barronovi analitičari. To je otprilike onoliko koliko je Pfizerov najprodavaniji lijek za holesterol Lipitor donio na svom vrhuncu.

Tvrtka bi mogla imati "pristojnu" maržu od cjepiva COVID-19 od 60 do 80%, rekao je analitičar SVB Leerink Geoffrey Porges u nedavnoj bilješci za investitore.

Pfizer očekuje da će promijeniti svoju strategiju cijena s razvojem pandemije COVID-19, objasnili su rukovoditelji tvrtke tokom konferencijskog poziva za zaradu u drugom tromjesečju. Predviđaju da će se masovno cijepljenje po cijeni od 19,50 USD nastaviti početkom 2022. u SAD-u i drugim razvijenim zemljama, rekla je Angela Hwang, predsjednica grupe Pfizer Biopharmaceuticals. Tokom sljedeće faze pacijentima će možda trebati ponovljena cijepljenja, a tada će preduzeće primijeniti cjenovni pristup na temelju vrijednosti.

U međuvremenu, partneri na razvoju vakcine za COVID-19 Sanofi i GlaxoSmithKline u srijedu su potpisali sporazum s američkom vladom o isporuci 60 miliona doza cjepiva. Finansijski uvjeti ugovora nisu objavljeni, ali šefica GSK-a Emma Walmsley novinarima je jasno dala do znanja da neće biti profita - barem ne u kratkom roku.

- Bili smo vrlo jasni od početka da ne očekujemo da profitiramo od tih partnerstava tokom faze pandemije, rekla je, a prenosi "Barron". - Mi ćemo uložiti bilo koji kratkoročni profit u pripravnost za pandemiju.
Facebook Twitter Print