Komentari i analize
Počelo je: Banke zatvaraju poslovnice
4.11.2020 12:19 | Indikator.ba
Piše: Borivoje Simić

Ono što se moglo i očekivati počelo je da se događa - banke su počele zatvarati poslovnice.
Restrukturiranju poslovanja, kako su mogli ovih prvih dana novembra osjetiti klijenti, pribjegla je Addiko bank d.d. Sarajevo. Dvije poslovnice ove banke u Sarajevu, na Otoci (u Ulici Bulevar Meše Selimovića) i na Dobrinji (u Ulici Mustafe Kamerića), zatvorene su, zbog, kako je navedeno optimizacije poslovanja. Klijenti se preusmjeravaju na poslovnice ove banke na Ilidži i u Pofalićima, i naravno preporučuje im se da koriste digitalne kanale banke.
Takođe, banka je pripremila novi cjenovnik za klijente koji će stupiti na snagu 13. novembra.

Na mogući ovakav razvoj ukazala je i direktorica Addiko bank Sanela Pašić nedavno na dodjeli priznanja Zlatni BAM kazavši kako su "banke generalno na početku novog poglavlja u kojem će ozbiljnije razmišljati kako pametnije i optimalnije trošiti kapital".

- Ključni stakeholderi predviđaju da će bankarsko tržište upravo zbog potrebe da se sačuva preostali kapital doživjeti promjene - vjerovatno će biti manje isplate dividedi, možda smanjenja kompenzacija, možda će banke agresivnije prelaziti na alternativne kanale, odnosno netradicionalne kanale kojima servisiraju klijente… Neke će radikalno rezati troškove, a neće biti izneneđenje ni konsolidacija jer je konsolidacija i spajanje banaka logičan način da se zadrže prihodi i kapital a smanje troškovi, istakla je tada Pašićeva.

Potpisnik ovih redova takođe je u autorskom članku za magazin Banke&BIznis prije nekoliko mjeseci kazao kako će banke pod uticajem Covid pandemije posegnuti za mjerama racionalizacije poslovanja tamo gdje im je broj klijenata smanjen, ali i pod uticajem digitalizacije koju je pandemija pospiješila. Takođe, vođene osnovnom vodiljom, profitom, posegnut će i za povećanjem naknada kao načinom da nadoknade prihode koji su pod uticajem krize smanjeni na strani kamata i drugih segmenata poslovanja.

Osim Addiko banke, i klijenti UniCredit bank mogli su naići na zatvorena vrata dvije poslovnice u Sarajevu - u Ulici Trg solidarnosti i Zmaja od Bosne, a razlog je, kako se navodi oprez, zbog zdravstvenih mjera.

Ovu banku, koja je "poznata" po dugim redovima naročito u vrijeme isplate penzija, kako nam je rekao jedan od sekjuritija, sutra kada kreće isplata penzija očekuju jako duge kolone pred ulazima u poslovnice.

Ne sugerišući da li su banke koje smo pomenuli uskladile svoje poslovanje jednako prema digitalnim korisnicima kao i prema onima koji fizički dolaze u banku, želimo generalno ukazati na problem koji se može pojaviti, ako se već ne pojavljuje, sa klijentima, posebno starijim osobama koje se daljnjom optimizacijom poslovanja banaka imaju sve manje izbora za fizički dolazak u poslovnice, jer se njihovim zatvaranjem i preusmjeravanjem na druge povećavaju razdaljine do najbližeg šaltera.

Tim prije jer, ma koliko digitalizacija napredovala, ne treba očekivati da će pozivi za korištenje digitalnih kanala "paliti" kod starijeg stanovništva.
Marko Đogo, profesor na Ekonomskom fakultetu u Istočnom Sarajevu i stručnjak za bankarski sektor, tim povodom kaže:

- Nivo pismenosti kod starijeg stavnovništva je takav da oni prosto takve usluge ne traže, a oni koji su mlađi sve više traže digitalno, ali to je prirodni proces koji se dešavao i bez korone. Nisam stekao utisak da ljudi zbog korone rade na sebi pa da počnu koristiti usluge elektronskog, internet ili digitalnog bankarstva, mada bi to gledajući sa strane bilo logično jer smanjuje rizik zaraze zbog fizičkog kontakta, kazao je Đogo.

Zanimljivo je šta o ovoj temi misli direktor Udruženja banaka Bosne i Hercegovine Berislav Kutle. On je u nedavnom intervjuu za crnogorski Bankar kazao da bi banke trebale naći pravi balans između fizičkog i digitalnog footprinta.

Posljednja istraživanja, navodi Kutle, potvrđuju kako poslovnica ostaje dominantan kanal za otvaranje računa i zadovoljstvo klijenata, znatno veće nego on line ili mobilnim kanalima. Potvrđuje se kako najveći postotak klijenata preferira poslovnice kod otvaranja novih računa štednje ili pak debit kartica kao i kompleksnijih proizvoda kao što su krediti. To je potvrđeno u najrazvijenijim zemljama: Meksiko, Indonezija, Španjolska, Francuska, Njemačka, Japan, SAD, Kanada, Švicarska, ali ne i Norveška gdje preferiraju digitalne kanale. Zadovoljstvo klijenata je još uvijek duplo veće u poslovnicama nego digitalno, istakao je Kutle.

On je također dodao da banke "trebaju preslikati iskustvo iz poslovnica, posebno u odgovornosti i empatiji, u digitalne kanale". Pritom sugerira kako banke trebaju značajnije investirati u razvoj pravog kadra - razvoj sposobnosti kao i odnosa sa ljudima.
Facebook Twitter Print