Komentari i analize
Kompanije u JIE moraju ulagati u prekvalifikacije i usavršavanje kako bi ostale konkurentne
7.1.2021 17:45 | Indikator.ba
Kompanije u jugoistočnoj Evropi (JIE) trebale bi ulagati u prekvalifikaciju i usavršavanje svog osoblja kako bi bile konkurentne usred brzih promjena u dinamici rada i ekonomskog pada izazvanog pandemijom Covid, pokazalo je istraživanje švicarskog dobavljača rješenja za ljudske resurse Adecco Group.

Zemlje s dobro razvijenom digitalnom infrastrukturom, javnom i privatnom, visokom socijalnom mobilnošću i tehnološki pametnom radnom snagom bolje su se nosile s promjenama izazvanim Covid-19, pokazuje izvještaj Adecca objavljen prošlog mjeseca.

Izvještaj analizira globalne trendove u razvoju i sudjelovanju radne snage, s naglaskom na Sloveniju, Hrvatsku, Rumuniju, Bugarsku, Srbiju i osam drugih zemalja.

U cijeloj regiji će biti povećana potražnja za osobljem koje je visoko specijalizirano za područje umjetne inteligencije i mašinskog učenja, analize podataka, interneta stvari i društvenih medija, naveo je Adecco.

Bugarska je zauzela 55. mjesto u Globalnom indeksu konkurentnosti talenata 2020, godišnjem izvještaju o benčmarkingu koji su razvili INSEAD, Adecco Group i TATA Communications. Glavna snaga zemlje odnosi se na zadržavanje radnih mjesta, dok je pronađeno da je najveći prostor za poboljšanje privlačenje radne snage.

GTCI za 2020. mjeri i rangira 132 zemlje i 155 gradova na osnovu njihove sposobnosti da rastu, privlače i zadržavaju talente. Indeks je jednostavni prosjek šest stupova - regulatornog, tržišnog, poslovnog i radnog pejzaža u zemlji, privlačeći talent, rastuće talent, zadržavajući talente, strukovne i tehničke vještine i globalne vještine znanja.

Mlađa populacija nekoliko zemalja u regionu, Turske, Srbije i Grčke, ima manje šansi za perspektivnu budućnost na tržištu rada, naveo je Adecco. Čak 29,5% mladog stanovništva u Turskoj nije studiralo niti je radilo u 2019. godini, a slijede Srbija i Grčka sa 19% i 17,7%, pokazuju podaci Eurostata.
Facebook Twitter Print