Život i umjetnost
Ekscentrični srpski brend rakije Yebiga osvaja Ameriku
19.4.2021 06:16 | Indikator.ba
Proizvođači rakije Yebiga, veoma ekscentrično upakovanog pića napravljenog od šljive sa Goča, prije dvije godine oduševili su odabrane kupce u Sjedinjenim Američkim Državama ukusom tradicionalne srpske rakije, a popularnosti je doprinijela i činjenica da je promoter i idejni tvorac ove rakije Bili Guld, basista grupe Faith No More.

Da podsjetimo, oduševljenje Bilija Gulda srpskim rakijama i njegov poslovni njuh doveli su ga u kontakt sa destilerima iz kuće Tok sa Goča, i nastala je saradnja čiji je prvijenac bila rakija Yebiga Prva, klasična srpska barikirana šljivovica.

Nakon što je Yebiga Prva ostvarila značajniji prodor na tržištu SAD, uslijedila je i nova premijera koja je upravo objavljena: Yebiga Bela, šljivovica čistog voćnog ukusa koja je odležavala u inoksu.

Poput njene starije sestre, Bela je ručno proizvedena šljivovica izvanrednog kvaliteta, napravljena od lokalno gajenih šljiva sa planine Goč u centralnoj Srbiji. Čuvana je u buradima od inoksa i providna je poput kristala, čistog (ali ne blagog!) ukusa sa floralnom aromom. Kod nje ništa ne skriva punu, vibrantnu i moćnu esenciju voća. Odlična je za svakodnevnu konzumaciju, i ne mora se čekati na sahranu da bi se otvorila boca, naveli su u svom stilu proizvođači rakije veoma neobičnog imidža.

Takođe, kao i Yebiga Prva, ovo je rakija premijum klase, napravljena potpuno tradicionalnim metodama bez kompromisa. Ona je došla od iste babe, samo je malo mlađa, govore najpoznatiji srpski destileri u Americi, uz geslo: Ovo je najbolja šljivovica koju nikada niste probali!

Glas o srpskoj šljivovici i morbidnoj etiketi koja je krasi probio se, osim u Kaliforniji, i na druga velika tržišta u SAD. Nova rakija koju promoviše roker i veliki prijatelj zemlje već se može kupiti, navode proizvođači, u odabranim prodavnicama u Kaliforniji, Ilinoisu, Njujorku, Nju Džersiju i gradu Vašingtonu, uz najavu da će se krug država u kojima se prodaje znatno proširiti u budućnosti, piše Vino&Fino.
Facebook Twitter Print