Život i umjetnost
Ljubljana je najprijateljskiji grad za vožnju biciklom u CEE, uzor koji treba slijediti
11.9.2021 06:37 | Indikator.ba
Svake dvije godine Copenhagenize Design, konsultantska tvrtka koja savjetuje gradove o tome kako poboljšati svoju biciklističku infrastrukturu, objavljuje indeks s popisom dvadeset gradova na svijetu koji najviše vole biciklizam.

U vijestima koje će malo koga iznenaditi, na vrhu liste nalazi se danski glavni grad Kopenhagen, a slijede ga nizozemski gradovi Amsterdam i Utrecht.

Zabrinjavajuće je da je od svih gradova u srednjoj i istočnoj Europi samo jedan - glavni grad Slovenije Ljubljana - ušla u taj indeks, nalazi se na 14. mjestu.

Prema Copenhagenize Design -u, Ljubljana je mali grad s biciklističkom populacijom svih dobi i sposobnosti, a bicikli su za mnoge vodeći oblik prijevoza.

- Bicikl se ozbiljno shvaća kao element važan za zdrav razvoj grada, kaže se.

Grega Stopar iz slovenskog biciklističkog udruženja Rajd kaže da su se ljubljanski dužnosnici odlučili na promjenu prije desetak godina, kada su prihvatili "moderne ideje o tome kako bi grad trebao izgledati".

- Zatvorili su središte grada za [motorizirani] promet i stavili pješake i bicikliste u središte pažnje, kaže on, dodajući da se Ljubljana također može pohvaliti shemom dijeljenja bicikala koju naziva "jeftinom i prijateljskom".

Dodaje i kako su Slovenci općenito jako zainteresirani za biciklizam.
Slovenac Tadej Pogačar nedavno je osvojio svoj drugi Tour de France zaredom, dok je sunarodnjak Primož Roglič sada osvojio posljednja tri Toura po Španjolskoj, postigavši ​​svoju posljednju pobjedu upravo prošlog vikenda 5. septembra.

Čak i tako, što se tiče biciklističke infrastrukture, Stopar kaže da bi Ljubljana mogla bolje.

- Unutar grada postoji prilično dobra mreža, ali još uvijek nam nedostaju široke i prilagođene biciklističke staze koje vode u grad i izvan njega-do prigradskih područja i šire. I zasigurno nam nedostaje bolja integracija s drugim oblicima javnog prijevoza, osobito autobusima i vlakovima, rekao je za Emerging Europe.

Unatoč problemima, koji također uključuju nedostatak parkirališta za bicikle, Ljubljana je i dalje daleko ispred drugih gradova u europskoj regiji u nastajanju.

Što drugi mogu naučiti iz Ljubljane?

- Uklonite automobile s ulica i biciklisti će se pojaviti u velikom broju, kaže on. To je, po mom mišljenju, najvažnija stvar, navodi Emerging Europe.
Facebook Twitter Print