Najbolji poslovni potez
Najbolji potez u turizmu u sezoni ljeto 2021: Banja Luka izašla na more
4.10.2021 08:43 | Indikator.ba
Izgradnja luksuznih apartmana na Jablaničkom jezeru, otvaranje Vaganske pečine u Šipovu i početak saradnje Neuma i Banje Luke u razvijanju turističkih veza najbolji su potezi u turizmu u Bosni i Hercegovini za sezonu ljeto 2021.godine, po ocjeni poslovnog portala Indikator.ba.

Na prigodnoj svečanosti koja će uskoro biti upriličena sarajevskoj kompaniji MFC kao investitoru u Jablanici, te turističkim organizacijama u Šipovu, Neumu i Banjoj Luci za realizovane poteze biće uručene diplome. Specijalno priznanje dobit će Senad Šantić, direktor i vlasnik firme ZEN - DEV iz Mostara jer je koji ovog ljeta za sve zaposlene radnike i njihove porodice organizovao i platio ljetovanje u Alanji (Turska).

Najavljena svečanost je dio programa obilježavanja deset godina od formiranja i uspješnog rada ovog portala.

Ovo je četvrto ljeto u kojem portal Indikator.ba u okviru godišnjeg projekta "Izbor najboljeg poslovnog poteza u BiH, regiji, Evropi i ostatku svijeta" bira i najbolje poteze u turizmu odvojeno za sezonu ljeta i zima.

U obrazloženju odluke za najbolji potez u turizmu netom minulog ljeta analitičari portala ističu da je najavljena izgradnja prvih luksuzunih apartmana na Jablaničkom jezeru definitivno ozbiljan početak valorizacije turističkih, sportskih i rekreacionih potencijala Jablaničkog jezera na kojem osim nekoliko izvrsnih restorana i malog broja privatnih objekata (kuća) nema respektabilnog objekta da bi zadovoljio goste koji traže više od običnog kreveta. Kompanija MFC to je prepoznala. Sada sa više optimizma vjerujemo u to da će u narednom periodu takvih i sličnih ulaganja biti još što će Jablaničko jezero učiniti atraktivnim za goste da dubokim džepom, a ne kao u proteklim decenijama samo mjesto na kojem brojni ribari ubijaju dosadu.

Otvaranje Vaganske pećine kod Šipova višestruko ohrabruje. Turistička zajednica prepoznala je da špilje poput ove privlače sve više posajetilaca i zato se angažovala da njene ljepote učini dostupne široj javnosti i ozbiljno se počne baviti turizmom. Za očekivati je da će na ovoj novoj turističkoj destinaciji veoma brzo biti izgrađeni i drugi objekti za biznis u turizmu kao što su restorani, prodavnice suvenira, smještajni kapaciteti, zone za rekreaciju... sve na način kako se to čini i u zemljama sa većim stepenom razvoja turističke privrede.

Turističke organizacije Neuma i Banje Luke ovog ljeta su razmijenile posjete svojih delegacija, upoznale se sa aktivnostima, potencijalima i planovima, razmijenili iskustva. Banjalučani su bili oduševljeni potencijalima i nivoom turističkih usluga koje nudi jedini bh. grad na moru, a predstavnici Neuma bili izuzetno iznenađeni bogatstvom turističke ponude grada na Vrbasu. Susreti turističkih radnika nisu upriličeni reda radi niti iz političkih pobuda već iz potrebe da se markiraju tačke konkretne saradnje. Ona - u vidu većeg broja gostiju iz Banje Luke u Neumu i skretanje pažnje turista koji borave u Neumu na prirodne ljepote, istorijske znamenitosti, tradicionalne običaje tog dijela Krajine - ne bi trebalo da bude upitna. I jednom i drugom gradu je važno da na tome zajednički rade i u budućnosti ponude više od toga.

Za bosanskohercegovačke prilike karakteristične po dosta konfliktnom odnosu radnika i poslodavaca potez mostarskog privrednika Senada Šantića u najmanju ruku djeluje spektakularno. Sve zaposlene je o svom trošku zajedno u avionu odveo (i vratio) na odmor u luksuzno tursko ljetovalište Alanju i na taj način ih nagradio za odanost firmi i profesionalan rad. Industrijski psiholozi bi u svom komentaru na ovaj potez sigurno ustvrdili da će radnici direktoru vratiti uloženi novac. Ne u kešu već dodatnim elanom i poštenim radom u atmosferi koja će taj elan crpiti iz druženja, prijateljstva, boljeg međusobnog upoznavanja tokom zajedničkog boravka na odmoru.

Konačno ovaj potez je kod mnogih obnovio sjećanja na vrijeme socijalizma, radnička odmarališta, zajednička sindikalna putovanja, izlete zaposlenih kako u privredi tako i u drugim djelatnostima. Razlika je u tome što su tada zaposleni to plaćali (najčešće pod povoljnim uslovima) a u ovom slučaju sve je bilo - džabe.

Izbor najboljeg poteza u turizmu za sezonu ljeto 2021.godina obavljen je na osnovu analize više od 200 različitih informacija o turističkim aktvnostima, događajima, poslovnim odlukama i dogovorima tim-menadžera i pojedinaca u kompanijama, lokalnim zajednicama, turističkim organizacijama, hotelijertstvu, putovanjima, rekreaciji, investicijama, promovisanju održivog razvoja u turizmu, te valorizaciji prirodne i kulturne baštine.

Ovaj izbor je transparentan, neprofitan i nepristrasan a stručno podržan od glavne konsultantkinje prof. dr. Ivane Pavlić sa Sveučilištasu Dubrovniku i od Visoke škole za turizam i hotelijerstvo iz Trebinja. Njegov značaj uočili su naši partneri Privredna komora Federacije BiH, drogeria markt dm, Intesa Sanpaolo Bank, BIHAMK.

Portal Indikatort.ba još nije odlučio gdje će biti održana prigodne svečanost dodjele priznanja dobitnicima. Domaćini mogu biti hotelske kuće, restorani, lokalne zajednice, turističke organizacije i drugi kojima je turizam core biznis ili sporedna djelatnost ali i svi drugi ukoliko im je stalo do toga da se u ovoj zemlji mnogo više govori o uspjesima nego o lošim primjerima i opasnim navikama. Očekujemo njihov poziv.

Priredio: Hajdar Arifagić
Facebook Twitter Print