Politika i društvo
Promijenjena trasa Jadransko-jonskog autoputa kroz Crnu Goru
25.11.2021 07:08 | Indikator.ba
Dionica Jadranko-jonskog auto-puta od Bara do Podgorice neće se graditi preko Skadarskog jezera, već takozvanom kopnenom varijantom Virpazar – Rijeka Crnojevića – Farmaci a za ovaj posao u toku su pregovori s potencijalnim američkim investitorima.

To je naveo premijer Zdravko Krivokapić, predstavljajući kapitalni budžet za narednu godinu, kao i projekat “Crna Gora sada”, čiji dio je i “saobraćajni krvotok Crne Gore” odnosno mapa budućih auto-puteva i brzih cesti kroz Crnu Goru.

Na predstavljenoj mapi nalazila se i brza cesta koja obilazi gradove na primorju, od Albanske do hrvatske granice, i na kojoj se kroz Boku nalaze dva kraka – jedan koji obilazi Kotor iznad grada i ide prema Herceg Novom, a drugi koji preko Luštice prelazi zaliv i izlazi kod Kumbora odakle nastavlja prema Herceg Novom i Hrvatskoj. Druga brza autocesta je od auto-puta kod Bijelog Polja koja ide preko Pljevalja za Goražde u BiH gdje se ukršta na budući autoput Sarajevo – Požega.

Na mapi je i Jadransko-jonski auto-put, dionica koja dolazi od ukrštanja sa autoputom 5C kod Čapljina i preko Trebinja u Crnu Goru ulazi kod Grahova, zatim ide preko Čeva i kod Farmaka se ukršta na dionicu auto-puta Bar – Podgorica i nastavlja njime prema Smokovcu. Jadransko-jonski auto-put od Smokovca ide istočno i kod Tuzi prelazi u Albaniju, odakle nastavlja južno ka Grčkoj. Ovim predloženim planom se odustaje od ranije varijante da Jadranko-jonski autoput obilazi Podgoricu južno i preko Ćemovskog polja ide ka Tuzima i Albaniji.

Na pitanje “Vijesti” da li ima konkretne najave kada bi mogla početi druga faza auto-puta, Krivokapić je rekao da i pored višegodišnje priče još nije završen idejni projekat od Mateševa do Andrijevica.

”Čim projekat bude gotov, krenućemo u preispitivanje kreditnog aranžmana i očekujemo da će u septembru 2022. početi gradnja tog dijela od Mateševa do Andrijevice. Projekat vezan za put Andrijevica – Boljare je u završnoj fazi i ostalo je samo da se od tri varijante zaobilaznice izabere najoptimalnija. Očekujemo investitora koji će biti spreman da koncesijom uđe u realizaciju toga projekta, tako da bismo uporedo radili Mateševo – Andrijevica i Andrijevica – Boljare”, rekao je Krivokapić, navodi investitor.me.
Facebook Twitter Print