TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Kompanije i tržišta
INTERVJU Damir Šlosel, direktor dm u BiH: S kupcima smo lakše prebrodili krizu
26.5.2022 04:41 | Indikator.ba
Lanac drogerija i marketa dm u Bosni i Hercegovini uspješno je prebrodio pandemijsku krizu zahvaljujući dobroj sinergiji dm zaposlenika, poslovnih partnera i u konačnici kupaca koji im pružaju veliku podršku, izjavio je Damir Šlosel, direktor te kompanije.

U intervjuu za portal indikator.ba. poslovanje u proteklim mjesecima 2022.godine ocijenio je uspješnim konstatujući da su izvanredne rezultate postigli u akciji program lojalnosti, podršci domaćoj proizvodnji i ekološkom djelovanju. Slijedom toga rekao je da se danas na policama ovog kanca nalazi 24,71 posto domaćih proizvoda

- U ovom momentu mi nemamo zabilježenih teškoća ni u vezi s protokom isporuke robe u zemlje dm koncerna, kazao je govoreći o uticaju rusko-ukrajinske krize na svjetsko tržište..

Kompanija je u 2022. godinu ušala sa akcijom jačanja lojalnosti kupaca. Kakva su dosadašnja iskustva?

-Inspirisani novim tehnologijama koje nam svima olakšavaju svakodnevnicu, tekuću godinu započeli smo sdm active beauty programom lojalnosti koji je od samog početka sjajnim rezultatima nadmašio sva naša očekivanja.Uzdm active beauty aplikaciju kupci imaju mogućnost da sakupljaju bodove, koje, kada žele mogu iskoristit za popust na ukupni iznos kupovine, prate novitete koje dm predstavlja u svom katalogu svake druge srijede, ali i sve aktuelnosti i pogodnosti putem newslettera. S digitalnom karticom kupci ostvaruju brojne pogodnosti i uštede prilikom kupovine u svim dm prodavnicama širom Bosne i Hercegovine. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo mi u BiH prvi u dm koncernu program lojalnosti realizovali isključivo putem mobilne aplikacije i digitalne kartice.

Pandemija koronavirusa, a potom i rat u Ukrajini ozbiljno su poremetili tokove snabdijevanja. Kako se to reflektuje na opskrbu vaše maloprodaje?

-U prvoj pandemijskoj godini, naročito u prvim mjesecima, susreli smo se s otežanim uvozom robe, ali smo uspjeli osigurati dovoljne količine robe kako bismo odgovorili na potrebe naših kupaca. U drugoj godini pandemije, kada se situacija stabilizovala u kontekstu radnog vremena prodavnica i nabavke robe, nastojali smo aktivnosti za kupce prilagoditi i ponuditi ih u drugim formatima. Danas mogu reći da smo pandemijsku krizu uspješno prebrodili zahvaljujući dobroj sinergiji dm zaposlenika, poslovnih partnera i u konačnici naših kupaca koji nam pružaju veliku podršku.
Što se tiče posljedica rusko-ukrajinske krize neminovno je da će se u nekoj mjeri odraziti na kompletno svjetsko tržište, ali u ovom momentu mi nemamo zabilježenih teškoća u vezi s protokom isporuke robe u zemlje dm koncerna.


Kakva su Vaša predviđanja narednih događanja na tržištu roba široke potrošnje, posebno onih koje se nalaze na policama dm?

-Konstantno pratimo dešavanja i ponude kako na bh. tako i na svjetskom tržištu te u skladu s tim u fokusu nam je da istražimo odgovarajuće alternative koje će u slučaju nedostatka određene robe moći odgovoriti na zahtjeve dm kupaca. U suradnji s našim partnerima trudimo se stalno ponuditi jednaku kvalitetu i širinu asortimana, a uz UVIJEK POVOLJNO cjenovnu strategiju kupcima omogućiti da u svakom trenutku i bez žurbe kupuju po sniženim cijenama.


Hoće li dm nastaviti širenje mreže vlastitih marketa i gdje?

-Na godišnjoj konferenciji za medije najavili smo da u ovoj poslovnoj godini planiramo ulaganja u iznosu od 10,5 miliona KM usmjeriti na sve segmente našeg poslovanja. Sukladno tome planirana su i ulaganja u proširenje prodajne mreže za još dvije nove dm prodavnice koje će do kraja poslovne godine biti otvorene na području Bosanske Krupe i Velike Kladuše. S ovim proširenjem dm prodajni lanacu BiH bit će zastupljen sa ukupno 84 objekta dostupna u 45 gradova.

Posljednjih nekoliko godina uspješno ste realizovali projekte pokretanja domaće proizvodnje što je rezultiralo otvaranjem ne malog broja novih biznisa. Bilo bi korisno da o tome iznesete neka iskustva. Između ostalog i o tome kako su prihvaćeni ti novi proizvodi?

- Kompanija dm kontinuirano radi na razvoju asortimana u korist domaćih proizvoda, kako redovnim širenjem ponude, tako i putem sada već dobro poznate Inicijative {ZAJEDNO} Za bolje sutra koju uspješno provodimo od 2018. godine. Udio proizvođača Inicijative {ZAJEDNO} u ukupnom broju domaćih proizvođača čiji proizvodi su trenutno zastupljenih u dm ponudi iznosi 24,71%. Naša je želja da proširimo i unaprijedimo asortiman domaćih proizvoda u koristi zadovoljnih kupaca. S tim u vezi smo u toku pandemijske 2020. godine uputili poziv domaćim proizvođačima da prijave svoje proizvode na spomenutu inicijativu. Tom prilikom stiglo je 66 prijava koje su zadovoljile uvjete. U konačnici je odabrano 15 bh. proizvođača i njihova 44 proizvoda od kojih su sokovi, grickalice, njega lica i usana te njega kose ocijenjeni kao proizvodi koje kupci najviše kupuju. Tokom kampanje susreli smo se s izazovima poput nemogućnosti bh. tržišta da ponudi odgovarajuće ambalaže i sirovine za nove proizvode, kao i sa cjenovnim pozicioniranjem malih kompanija koje kupcima treba da ponude odgovarajuću cijenu ali i da ostvare profit u isto vrijeme.

Započeli ste i akciju smanjenja plastike na način da tečne deterdžente kupcima sipate u "staru" ambalažu. Kada se može očekivati da to postane masovan način prodaje i šta trenutno činite u vezi s tim?

- Kao poslovna zajednica dm posebnu pažnju posvećuje ekološkom djelovanju. Promoviranje eko vrijednosti se proteže kroz sve segmente našeg poslovanja: od asortimana, društveno odgovornih kampanja, mogućnosti razdvajanja otpada do uštede energije i resursa primjenom inovativnih rješenja u drugim segmentima poslovanja. Kao rezultat toga u dm prodavnicama kupcima su dostupni bio i eko proizvodi kao i brojni proizvodi vlastitih dm robnih marki koji ne sadrže mikroplastiku, a čija je ambalaža održiva. S postavkom prve samouslužne stanice za tečne bio deterdžente u Mostaru, započeli smo realizaciju usluge koja nudi značajan doprinos smanjenju jednokratne plastične ambalaže. U narednom periodu se očekuje postavka stanice za punjenje bio deterdženata i u još jednoj sarajevskoj prodavnici.

Hajdar Arifagić
Facebook Twitter Print
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA