TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Politika i društvo
Počinje gradnja prvog autoputa po modelu koncesije u BiH
1.7.2022 13:14 | Indikator.ba
Nakon više od pola godine od zvaničnog početka izgradnje auto-puta Banjaluka - Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebalo da zavrnu rukave i da punom parom krenu u izgradnju ove vrlo važne putne komunikacije za Republiku Srpsku, ali i BiH.

- Izgradnja autoputa počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja naredne sedmice, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovini jula - rekao je za Nezavisne novine vršilac dužnosti direktora Autoputeva RS Slobodan Stanarević.

Kako je objasnio, to treba da se uradi i prema koncesionom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.

- Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji autOputa krenuće punom parom - uvjeren je Stanarević.

Prema njegovim riječima, u izgradnji će učestvovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.

- Jedan kamp je već završen, a na drugom su u toku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postepeno popunjavati radnom snagom - rekao je Stanarević.

Kako je dodao, u izgradnji će najviše učestvovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.

- Osim kineskih inženjera, biće tu i njihovi geometri, kuhari... Takođe, biće i naši inženjeri kao nezavisni konsultanti - rekao je Stanarević.

Ističe da neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.

- Riješeno je dva i po kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema - rekao je Stanarević.

Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kompanije China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group.

Autoput Banjaluka-Prijedor biće dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 mil EUR. Ovaj novac obezbijediće kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatisati ovu saobraćajnicu, a njihovo ulaganje treba da bude otplaćeno po osnovu naplate putarine. Republika Srpska garantovala je broj vozila koji će obezbijediti oko 30 mil EUR potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga biće namireno iz putarina sa ostalih autoputeva, a ukoliko to ne bude dovoljno, razlika bi se obezbijedila iz budžeta Republike Srpske.

Kada su u pitanju obaveze kineskih investitora, oni bi trebalo da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od prikupljene putarine.
Facebook Twitter Print
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA