TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Politika i društvo
Autoputevi RS: Ako se nastavi blokada EU, Vc kroz RS gradiće koncesionar
4.8.2022 08:55 | Indikator.ba
Ukoliko Evropska komisija nastavi da blokira finansiranje dijela koridora 5c kroz RS na dionici Doboj - Vukosavlje dužine četrdesetak km, RS bi mogla razmotriti davanje tog dijela auto-puta koncesionaru, rekao je Nezavisnim Slobodan Stanarević, vršilac dužnosti direktora "Autoputeva RS".

Podsjećanja radi, zbog odluke Evropske komsije, a prevashodno zbog pritiska Njemačke, zamrznut je dio sredstava za RS koji se odnosi na ovaj dio auto-puta. EU traži od RS da prekine blokadu bh. institucija te ističe da će nakon toga biti odmrznuta sva sredstva namijenjena za projekte u RS.

Stanarević kaže za Nezavisne da RS nije na gubitku ni ako ta dionica ne bude izgrađena.

- Ako te dionice ne bude, saobraćaj iz Mostara, Sarajeva, Zenice, Doboja i drugih gradova koje ''kupi'' koridor 5c bi prešao na auto-put 9. januar kroz Laktaše ka Gradišci i time bi se značajno povećali prihodi Autoputeva. Međutim, ako se ovaj zastoj nastavi, biće to poraz Evrope, jer će koridor 5c biti preknut, a onda i most na Svilaju gubi na značaju, kaže on.

Dodaje da RS razmatra i mogućnost da taj dio koridora da u koncesiju zainteresovanom pravnom licu koje bi moglo izgraditi tu dionicu i naplaćivati putarinu.
- Doboj - Vukosavlje će sigurno biti najfrekventnija dionica u RS, a vjerovatno i u cijeloj BiH. Nema kineskog, turskog, njemačkog ili bilo kojeg drugog koncesionara koji ne bi bio zainteresovan da uđe u taj posao ako se odlučimo da to raspišemo. Mi ćemo još malo pustiti ovaj politički dio da se riješi, ali ako se zastoj nastavi, mislim da ćemo ići na koncesiju, naglasio je on.

U Autoputevima, ipak, smatraju da je i dalje najbolja opcija da se nastavi projekat s EU, jer se radi o povoljnim finansijskim sredstvima i grantu od čak 40 odsto na projektu ukupne vrijednosti 400 miliona evra sa čak 160 miliona eura granta.

- Vodimo pregovore s Evropskom komisijom i Evropskom investicionom bankom. Zbog tog zastoja ukupan tempo je usporen. Mi smo u fazi pretkvalifikacija za izvođača radova i sad čekamo upute iz Evrope, kaže Stanarević. Ističe da Autoputevi redovno servisiraju sve kredite i to je omogućilo veliki grant koji je EU spremna da dodijeli.
Facebook Twitter Print
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA