ŽIVOT I UMJETNOST

Staza sira i meda nova turistička atrakcija istočne Hercegovine

Staza sira i meda okuplja 16 poljoprivrednih gazdinstava povezujući najkvalitetnije sireve i pčelinje proizvode

Staza sira i meda nova turistička atrakcija istočne Hercegovine

Istočna Hercegovina pored svih atrakcija, znamenitosti i bogate turističke ponude koju ima, posjeduje i neiskorišten potencijal u ruralnom području. 
U petak su u Trebinju predstavljeni rezultati projekta "Put sira i meda istočne Hercegovine" u okviru kojeg je  promovirana staza koja je okupila 16 poljoprivrednih gazdinstava iz Trebinja i svih općina istočne Hercegovine, povezujući najkvalitetnije sireve i pčelinje proizvode.

U okviru projekta, čiji je nosilac agencija LuxTravel sa partnerom udruženjem Slow Food Trebinje Hercegovina, obezbijeđeni su elementi za ugostiteljsku ponudu, kreiran je narativ staze sa detaljnim podacima o proizvodima i kulturnom naslijeđu. Omladinska grupa Slow Food Convivium Trebinje, Hercegovina dizajnirala je logo staze i posebne etikete za svaki proizvod Takođe, osigurani su oprema za doček turista, obuka u seoskom turizmu, digitalni marketing, storytelling. Održana je i posebna obuka za licencirane turističke vodiče Trebinja.

Predstavnici poljoprivrednih gazdinstva proizvođača tradicionalnog sira i meda koji su uključeni u stazu ne kriju zadovoljstvo što su dio ovog projekta.
-  Proizvodimo kravlji sir, tradicionalan hercegovački, po staroj recepturi. U objektu se degustiraju svi domaći proizvodi koji se proizvode u gazdinstvu a oni koji nedostaju nabavljaju se od ostalih proizvođača,  kaže Miroslav Kisin, proizvođač sira i pružalac usluga u seoskom turizmu. On kaže da mu projekat puno znači radi promocije i turista koji dolaze.
Milica Kovačević, turistički agent u agenciji Lux Travel Trebinje, izražava nadu da će staza sira i meda Istočne Hercegovine biti samo prvi korak ka razvoju ruralnog turizma u Trebinju i istočnoj Hercegovini, te poziva turističke agencije, ne samo iz Republike Srpske nego i sa drugih prostora, na saradnju sa agencijom i proizvođačima.

Vrijednost projekta bila je 43.000 KM.

Štampa
Kategorije: ŽIVOT I UMJETNOST
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.