Vlasnik Pinka Željko Mitrović nedavno je na Dedinju izgradio ogromnu vilu, u stvari dvorac. Povodom useljenja organizovao je veliki prijem sa vatrometom na kome je bilo 3.000 zvanica, piše Radio Slobodna Evropa.
Komentarišući fenomen "Mitrović", Oliver Tošković, profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, rekao je da se njegova moć ogleda u dvije stvari. Jedna je vlasništvo nad najgledanijim medijem, a druga je pomoć koju je dobija od države. Ta moć je izuzetno velika.
- Pink upada u naše domove sa ogromnim brojem kanala, toliko ljudi ga gleda da je njegov uticaj na formiranje javnog mnjenja enorman. U današnjem vremenu njegova uloga je daleko pogubnija nego što je bila devedesetih jer tada nije imao vijesti. Danas ima informativni program koji ima ulogu propagandne mašinerije. U isto vrijeme taj čovek i ta firma duguju državi enorman novac za porez koji mu država očigledno oprašta. Odnosno, ne država, nego vlast kojoj služi kao propagandna mašinerija. Taj dvorac je na neki način paradigma svega toga. Šljašti, blješti, tako izgleda na površini, a realno taj čovjek duguje pare koje su veće nego što košta taj dvorac, rekao je Tošković.
Snježana Milivojević, dugogodišnja profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu, dodala je da je materijalna osnova Mitrovićevog uticaja veoma važna. - U izvještaju Evropske audiovizualne opservatorije, koji sam skoro videla, među 10 vodećih korporacija pet je američkih, a pet evropskih. Od tih pet velikih evropskih korporacija dvije su Artiel i Vivendi, a tri su kompanije koje operišu na našoj teritoriji. Jedna je televizija Pink, druga je Telekom i treća United media koja nije u ovdašnjem vlasništvu, ali Pink i Telekom jesu. Pink ima 60 kanala, a Telekom 67. Oni su na vrlo visokom mjestu u Evropi. To govori o velikom naporu vlasti da se napravi infrastruktura kroz koju se poželjan sadržaj pumpa u javnost, komentarisala je Milivojević.
Foto: Screen Grab RFE/RL