Tačno deset mjeseci prošlo je od potpisivanja ugovora za poddionicu tunel Kvanj – Buna, koja je dio dionice Mostar jug – Buna na autocesti Koridora 5C. Izvođač je bio u obavezi provesti šestomjesečnu fazu projektiranja, a zatim započeti s građevinskim radovima.
Iz JP "Autoceste FBiH" za Dnevni avaz su potvrdili kako se na gradilištu te poddionice odvija niz aktivnosti, od projektiranja do pripremnih radova.
Poddionica tunel Kvanj – Buna duga je 5,25 kilometara i počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel je projektiran kao dvocijevni: desna tunelska cijev duga je 2.645 metara, a lijeva 2.720 metara.
Trasa prolazi kroz brdo Kvanj, potom vijaduktom Rotimski potok u dužini od 330 metara prelazi istoimeni potok i završava u mjestu Stanojevići, neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se spaja s već izgrađenom dionicom Buna – Počitelj, podsjećaju iz "Autocesta".
Neposredno prije kraja ove poddionice planirana je izgradnja nadvožnjaka Rujevice dužine 44 metra, radi omogućavanja nesmetane komunikacije između naselja Stanojevići i Gubavica. Također, predviđena je izgradnja priključne prometnice na relaciji Buna – Rotimlja u duljini od 1.414 metara, s privremenim naplatnim mjestom.
Kada je riječ o trenutnim aktivnostima, iz "Autocesta" navode kako je u tijeku izrada glavnog projekta za grupe A do G. Na terenu se izvode brojni pripremni radovi, uključujući geodetska snimanja nultog stanja terena i površinsko čišćenje.
Na vijaduktu Rotimski potok izvodi se pristupna cesta, kao i platoi za temelje stupova i upornjaka. Na tunelu Kvanj u izradi su pristupne ceste za južni i sjeverni portal tunela. Izvođač radova je konzorcij koji čine "China Road and Bridge Corporation", "Azvirt Limited Liability Company" i "Hering" d.d. Široki Brijeg.
Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a. Finansiranje je osigurano kroz ugovor o zajmu s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije u okviru Agende za povezivanje kroz Investicijski okvir za zapadni Balkan (WBIF).
Iz "Autocesta" naglašavaju kako je u posljednje vrijeme intenzivirana izgradnja autoceste na Koridoru 5C u Federaciji BiH te da je osiguran kontinuitet u realizaciji velikih infrastrukturnih projekata. Novi zamah dala je odluka Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) kojom su odobrena dodatna sredstva za izgradnju 9,2 kilometra autoceste na Koridoru 5C, konkretno poddionice Mostar jug – tunel Kvanj, koja predstavlja sjeverni dio dionice Mostar jug – Buna.
Poddionica počinje petljom Mostar jug, koja se nalazi u neposrednoj blizini mostarskog aerodroma i spaja autocestu s magistralnom cestom M6.1, čime se autocesta povezuje sa južnim dijelom Mostara. Nakon petlje trasa ide u blizini aerodroma, gdje je predviđena izgradnja tunela. Nakon izlaska iz tunela Mostar, dužine 232 metra, trasa prati postojeću željezničku prugu Mostar – Čapljina, kroz uski koridor prema jugu. Trasa zatim ide paralelno s mostarskim aerodromom, u pravcu naselja Ortiješ i Kosor, prateći pomoćnu pistu aerodroma na udaljenosti 35 do 45 metara, prelazeći poljoprivredna polja Ortiješa.
Poddionica potom prelazi rijeku Bunu mostom dugim 326 metara, nastavlja kroz poljoprivredno područje Malo Polje, prelazi rijeku Bunicu mostom dugim 211 metara, a zatim vijaduktom Brijeg dužine 258 metara vodi do brda Hodbina – navode iz "Autocesta FBiH".
Foto: Autoceste FBiH