Potražnja za putovanjima u Bosnu i Hercegovinu iz Južne Koreje i Japana stagnira nakon pandemije 2020. godine, ali budući da su ova tržišta tek nedavno ponovno otvorena za putovanja očekuje se da će se potražnja za odlaznim putovanjima povećati od 2024.
O tome kako iskoristiti potencijal koji nudi zlazno tržište istočne Azije, posebno iz Južne Koreje i Japana USAID Turizam i partneri pokušat će približiti kroz webinar Know your Market o pristupu i rastućoj potražnji iz Južne Koreje i Japana, koji je planiran 27. septembar 2023.
Izlazno tržište istočne Azije, posebno iz Južne Koreje i Japana, ima glavnu poziciju u globalnom putovanju i turizmu. Visoki prosječni izdaci putnika iz ovih zemalja, u kombinaciji s njihovom željom da istražuju različita odredišta, cijene različita kulturna iskustva i njihovu sklonost dugotrajnom boravku, igra ključnu ulogu u poticanju globalnog turizma.
Južna Koreja je i dalje značajno pridonijela u 2019. godini u pogledu izlazne potrošnje s prosječnom ukupnom potrošnjom od 1500 USD po osobi, dok prosječna ukupna potrošnja Japana po osobi iznosi 2000 USD po putovanju.
Putnici iz Južne Koreje imali su s 28,7 miliona međunarodnih odlazaka u 2019., što ih je označilo među prvih 10 zemalja po broju odlaznih putovanja. Njihovo prosječno trajanje boravka je oko 4,6 dana. S druge strane, Japan je zabilježio 20 milipna međunarodnih odlazaka u 2019., što je 15. mjesto u svijetu. Obje zemlje zajedno su zabilježile oko 52.000 dolazaka u BiH u 2019. godini, s prosječnom dužinom boravka od 1,2 dana.
Unatoč ovim obećavajućim brojkama, čini se da potražnja za putovanjima u Bosnu i Hercegovinu s ovih tržišta stagnira, sa samo oko 6.000 dolazaka od izbijanja pandemije 2020. Međutim, važno je napomenuti da su i Južna Koreja i Japan tek nedavno ponovno otvorena za putovanja, a očekuje se da će se potražnja za odlaznim putovanjima povećati od 2024. Dodatno, iako su obje zemlje pokazale povijesni interes, zabilježivši oko 52 000 dolazaka u BiH u 2019., prosječna dužina boravka (ALS) bila je niska, s u prosjeku 1,2 dana. Dok se nizak ALS može pripisati turama u više zemalja, to također sugerira da postoji značajan neiskorišteni potencijal kojim se treba pozabaviti kako bi se potaknuo duži boravak putnika iz Južne Koreje i Japana u BiH.
Identificiranje i rješavanje čimbenika koji doprinose ovom trendu bit će od ključne važnosti za oslobađanje punog potencijala ovih vrijednih tržišta za trgovinski i turistički sektor Bosne i Hercegovine.
U sklopu serijala "Upoznaj svoje tržište", Yun Jin Kim, stručnjak za razvoj turističkih mreža u Južnoj Koreji, i Naohiro Fukaw, stručnjak za japansko turističko tržište, podijelit će svoja iskustva iz prve ruke o tome kako BiH može povratiti povijesnu zahtijevati i iskoristiti ogroman potencijal ovih azijskih divova.
Događaj je otvoren za članove turističke industrije koji žele pristupiti južnokorejskom i japanskom tržištu ili one koji žele proširiti i povećati postojeće rezervacije.
To uključuje dolazne turoperatore i putničke agencije, hotele, turističke zajednice i klastere, kao i donositelje politika i vladine dužnosnike.
Foto: Indikator.ba