KOMENTARI I ANALIZE

U bh. maloprodaji se i dalje investira: Veliki trgovci usporili, mali popunjavaju praznine

  • 18 februar 2023
  • Autor: Indikator.ba
  • Broj pregleda: 155
  • 0 Komentari
U bh. maloprodaji se i dalje investira: Veliki trgovci usporili, mali popunjavaju praznine

U trgovačku maloprodaju u Bosni i Hercegovini i dalje se puno investira, pa novi tržni centri i dalje niču na lokacijama širom zemlje.

Dok je vodeći trgovački lanac Bingo (ukupno 224 prodajna objekta), pokrivši gotovo sve kutke zemlje, malo usporio okrenuvši se drugim djelatnostima kao što su naftni biznis i nekretnine, drugi trgovci nastavljaju su gradnjom i otvaranjem novih centara.

Posebno su aktvni manji trgovci Robot, Yimor, Belamionix, koji grade ili su već otvorili veći broj objekata. Mali trgovci posebno otvaraju centre u područjima koja ne pokrivaju drugi trgovci na malo.

Yimor i Belamionix su se tako približili velikim gradskim središtima - prvi je nakon otvaranje prodajnih objekaa u manjim mjestima u BiH stigao sa svojim Mega Diskontom u Sarajevo, a u okolini Sarajeva, tačnije u Ilijašu, pozicionirao se Belamionix. Brčanski lanac, koji je lani otvorio hipermarket i u Kaknju, trenutno gradi veliki centar u Milladijama kod Tuzle.

Fructa Trade i Tropic koji su ranije puno investirali takođe su malo prikočili, ali je nakon početnih lutanja njemački Lidl konačno došao do lokacija i krenuo u izgradnju prvih objekata u BiH - u Bijeljini i Sarajevu.

Mercator i Konzum, koji od septembra 2021. imaju zajedničku upravu su na prekretnici. U Hrvatskoj je došlo do spajanja ova dva lanca, ali u BiH još nije poznato hoće li biti isti scenarij ili će Mercator biti prodat kako se u medijima spekulira. Uglavnom, i ovi veliki lanci kao i Bingo u posljednje vrijeme manje ulažu. pogotovo Konzum, koji je nakon otvorenih 11 manjih trgovina pretprošle godine takođe zaustavio širenje

Prema analizi analitičke kuće Euromonitor moderni trgovci mješovitom robom nastavili su dobivati tržišni udio u odnosu na tradicionalne trgovce mješovitom robom nudeći veće maloprodajne prostore, programe vjernosti, konkurentnije cijene te česte popuste i ponude.

Diskontni lanci trebali bi pojačati konkurenciju u narednom razdoblju, jer je ovaj segment do sada bio nedovoljno opslužen od postojećih igrača.
Lidl je najavio snažan ulazak na tržište sa centrima u gradovima koji imaju 30.000 i više stanovnika te će svojom atraktivnošću i cijenama baciti rukavicu u lice konkurentima na tržištu.

Ruski Svetofor sa lancima Mere bio je takođe najavio masovan ulazak na tržište otvaranjem do 80 trgovina u zemlji, ali nakon otvorene tri - u Istočnom Sarajevu, Doboju i Prijedoru razvoj ne ide željenim tokom.

Najveći objekat u Istočnom Sarajevo zatvoren je sa posljednjim danom januara. a sudbina ovog lanca je neizvjesna budući da njihov specifični koncept nije naišao na dobar prijem u BiH kao što je to bio slučaj na nekim drugim tržištima.

Sve veći broj supermarketa i hipermarketa namjerava pokrenuti vlastite web stranice za e-trgovinu, navodi Euromonitor u studiji.
Između ostalog, trgovci sve više sarađuju sa tvrtkama za dostavu, a analitička kuća predviđa da će se trend razvoja i rasta e-trgovine ubrzavati u narednom razdoblju.

Štampa
Tags:
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.