Kartični brend Visa uspio je preokrenuti negativni trend u padu broja kartica na tržištu Bosne i Hercegovine, izvještava Indikator.ba na osnovu podataka Centralne banke BiH.
Nakon što je Mastercard preuzeo potpuni primat na tržištu prije pet-šest godina, broj Visinih kartica bio je u stalnom padu sve do 2020. godine.
U panedmijskoj godini Visa je zaustavila trend pada i bilježi porast u posljednje dvije godine.
U 2022. godini bilo je ukupno u upotrebi 773.691 kartica pod brendom Visa, nakon 749.874 u 2021. godini i 736.947 u 2020.
Još 2014. godine dvije trećine svih kartica na tržištu bile su Visine,
u 2017. godini broj kartica dva kartičarska diva se gotovo izjednačio, da bi u 2018. godini Mastercard "prešišao" Visu.
Oporavak Vise, međutim, ne znači i povećanje tržišnog udjela, koji se sa 33,8 posto u 2021. godini smanjio na 33,16 posto lani.
Mastecard je povećao udio na 66,0 posto nakon što je 2021. godine imao 64,5 posto tržišnog kolača. Ukupno je u upotrebi na bh. tržištu 1.541.267 kartica pod Mastercard-ovim brendom.
Ostala tri kartična brenda prisutna na tržištu - domaći Bamcard, American i Diners imaju malo tržišno učešće. U opticaju je 10.890 Bamcardovih (jedino ih još nudi KIB Banka) i 5.984 Americen kartica, dok Dinersovih kartica, koje su na svom novom početku u BiH nakon što je podlicencu preuzela Sparkasse banka BiH, ukupno ima 1.299.
Najveći iskazani promet u protekloj godini zabilježila je Maestro debitna kartica s prometom od 9.604.107.758 KM. Slijedi je Visa debitna s prometom od 3.828.458.079 KM.
Ukupno je na kraju 2022. godine bilo aktivnih 2.333.131 kartica, za razliku od 2021. godine kada je bilo u upotrebi 2.218.929.
B. S.
(Foto: Pixabay - Indikator.ba)