Riječka luka na putu je da postane veliki logistički centar za srednju i jugoistočnu Europu, smatraju stručnjaci i dužnosnici koji su se prošle sedmice okupili u Zagrebu na konferenciji “Brod, vlak, rezultat – oslobađanje punog potencijala riječke luke” u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da Rijeka prolazi kroz transformaciju potaknutu velikim prometnim i infrastrukturnim projektima.
"Zahvaljujući izuzetnom strateškom položaju Rijeke, vidjeli smo niz pomaka ne samo u samoj luci, već i u željezničkoj infrastrukturi. Veliki poticaj došao je s historijskim koncesijskim ugovorom, koji će uskoro staviti u funkciju potpuno novi kontejnerski terminal", rekao je Butković.
Dodao je kako je već osiguran garantovani teretni promet te je završena direktna cestovna veza novog terminala s autocestom. Sljedeći fokus, rekao je, jačanje je željezničkih veza s europskim koridorima.
“Uz značajne pomake koji se događaju i na tom području, vjerujem da Rijeka – kao naša najveća i najvažnija luka – ima sve uvjete za impresivan nastavak rasta”, zaključio je Butković.
Rijeka je najveća hrvatska luka za teret i ključna vrata za međunarodnu trgovinu. Kao proglašena luka od posebnog ekonomskog interesa, igra važnu ulogu u privlačenju ulaganja, poticanju trgovine i otvaranju radnih mjesta. Također je dio europske TEN-T mreže, opslužujući nekoliko zemalja u regiji bez izlaza na more i povećavajući geostrateški značaj Hrvatske.
"Razvoj Rijeke nudi široke prednosti izvan pomorskog sektora – poticanje industrija poput logistike, trgovine i transporta", rekla je Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet.
Studija predstavljena na konferenciji pokazala je da bi riječka luka do 2040. mogla generirati do 3,3 milijarde eura ekonomske aktivnosti – pet puta više nego danas. Također se očekuje otvaranje oko 8.600 radnih mjesta u luci, pratećim službama i široj Primorsko-goranskoj županiji.
Studija je ocrtala optimističan, ali realističan scenarij, koji uključuje raniji završetak ključne nizinske željezničke pruge između Zagreba i Rijeke do 2032. Očekuje se da će projekt ukloniti trenutna uska grla i učiniti prijevoz tereta kroz Rijeku učinkovitijim, privući nove brodske linije i ojačati ulogu luke kao regionalnog logističkog čvorišta.
S velikim infrastrukturnim projektima u toku i zamahom, riječka je luka na dobrom putu da postane ključni igrač u europskom opskrbnom lancu.
Foto: Luka Rijeka