KOMPANIJE I TRŽIŠTA

OMR grupa od sada glavni distributer Fiatovih vozila

Osim distribucije i uvoza, OMR grupa preuzet će i oko 500 zaposlenih u kragujevačkoj fabrici gdje se očekuje skori start probne proizvodnje

OMR grupa od sada glavni distributer Fiatovih vozila

OMR grupa postala je novi Stelantisov partner na tržištu Srbije i Crne Gore za sve komercijalne aktivnosti, preuzimajući odgovornost za uvoz i distribuciju automobilskih brendova, kao što su Alfa Romeo, Abart, Fiat, Fiat Professional, Jeep. Ugovor o bavljenju komercijalnim poslovima uvoza i distribucije vozila, rezervnih dijelova i dodatne opreme dobijen je na međunarodnom tenderu, potvrdili su u OMR grupi za Politiku, a juče je bio i prvi radni dan ovog distributera na domaćem tržištu.

To znači da je sve poslove distribucije vozila Fiat Chrysler Automobili (FCA) Srbija na domaćem tržištu od ovog oktobra preuzela upravo OMR grupa. Stelantis je taj model inače primijenio na većini tržišta u svijetu na kojima je komercijalno prisutan, izuzimajući samo ona najveća. Inače, OMR grupa ima gotovo 22 godine iskustva u distribuciji automobila.

Što se tiče zaposlenih, njih oko 500 u kragujevačkoj fabrici, preuzeće takođe OMR grupa, prenijela je nedavno agencija Fonet.

– Mi tek treba da uđemo u fazu proizvodnje, pa prodaje vozila, da bismo mogli da znamo kako će sve to ubuduće da funkcioniše. Sada polagano ulazimo u taj period, ali ne znamo kada će početi probna proizvodnja, jer nemamo zvanični datum. Poznato je odranije, da bi to moglo da bude već krajem ove ili početkom sljedeće godine – naglašava Saša Đorđević, predsjednik  Samostalnog sindikata fabrike u Kragujevcu Dodaje da se samo zna da će je riječ o novim modelima električnih automobila, jer se uveliko radi na njihovoj pripremi.

– Ipak, u Kragujevcu i dalje ne znamo koji ćemo model da proizvodimo kod nas – navodi predsjednika Samostalnog sindikata fabrike.

U javnosti se najprije spekulisalo da će to biti električni Fiat Panda, pa onda novi evropski Citroen C-3.

– To su sve samo nagađanja, a realno, to i nije bitno. Važno je da mi radimo i da će biti dodatnih zapošljavanja. Fabrika u Kragujevcu je operativna, nastavljaju se poslovi – napominje on.

– Nadamo se da će sve biti spremno za serijsku proizvodnju u trećem kvartalu 2024. To je zvaničan podatak, ali je potrebno da sve ostane ovako kako je sada, da se odvija prema planiranoj dinamici. To podrazumijeva da se urade sve probne serije, ispitivanja, usaglašavanja opreme... – naglašava Đorđević.

U fabrici trenutno radi 500 radnika i svi su redovno angažovani. U narednom periodu biće i novih zapošljavanja, timu će se priključiti još oko 1.000 novih radnika, otkriva Đorđević, ali tek kada obim posla to bude zahtijevao i kada fabrika uđe u proces serijske proizvodnje, odnosno kada se bude proizvodilo više automobila na dnevnom nivou.

Trenutno se u fabrici u Kragujevcu se finiširaju obimni tehničko-tehnološki zahvati modernizacije i prilagođavanja opreme koja treba da obezbijede "mekanu" transformaciju proizvodnje sa konvencionalnih na automobile sa električnim pogonom.

Foto: Pexels

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.