Dok se BiH suočava sa prekomjernim uvozom piva, "Banjalučka pivara" uhvatila se u koštac sa konkurencijom i uspjela da obori rekord plasirajući širom regiona i Evrope 15 miliona litara piva.
Prema podacima iz "Banjalučke pivare" tržišta Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Australije, Kanade, ali i brojnih istočnih tržišta, u ovoj godini preplavilo je čak 30 miliona boca i limenki "nektar" piva.
Iako su piva iz Srbije i Hrvatske sve prisutnija na domaćem tržištu, "nektar" je postao i te kako prepoznatljiv brend u tim zemljama. Podatak da je u BiH za devet mjeseci ove godine uvezeno 13 puta piva više nego što je izvezeno je zabrinjavajući, ali rezultati iz Banjaluke pokazuju da ti trendovi mogu da se mijenjaju u korist domaće privrede. Ovaj uspjeh "Banjalučke pivare" ne samo da osnažuje lokalnu ekonomiju, već podstiče i potrošače da se vrate domaćim brendovima.
Direktor "Banjalučke pivare" Ilija Šetka ističe za "Glas Srpske" da je vrhunski kvalitet piva recept za uspjeh.
- Naše pivo pravimo od najkvalitetnijih sirovina, na najmodernijim mašinama i sa beskompromisnim procesom proizvodnje. Kada se na to doda odličan dizajn naših proizvoda, simpatične i duhovite kampanje i slogani, kao i izuzetno znanje i iskustvo naših radnika i menadžera prirodno je da dolazi do ovakvih rezultata - rekao je Šetka.
Naglasio je da je plan kompanije da nastavi rast na tržištima gdje je već prisutna, kao i da uđe na neka nova tržišta.
- Upravo zbog ovako dobrih trendova odlučili smo se za proširenje kapaciteta, koje planiramo početkom naredne godine sa novom, daleko bržom i superiornijom linijom za limenke. Ovo je najveća investicija u protekloj deceniji za našu pivaru, koja će nam omogućiti dalji rast i razvoj u narednim godinama - naglasio je Šetka.
"Nektar" ubjedljivo najviše piju u Srbiji, gdje je plasirano više od 11 miliona litara piva, a zatim u Crnoj Gori, Hrvatskoj i Sloveniji. Evidentan je prodor piva "Banjalučke pivare" u Italiju, gdje je izvezeno 1,2 miliona boca i limenki piva od pola litra, što je veoma važno, jer je u pitanju zemlja sa izuzetno jakom scenom kraft piva, a rast prodaje "nektara" na tržištu Italije najbolje govori o izuzetnom kvalitetu ovog piva, koje opstaje u tako jakoj konkurenciji.
Autentičnost "nektar" piva prepoznale su i pivopije u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Italiji, Australiji, koje imaju priliku da uživaju u "nektar" pivu, "nektar" radlerima, "banjalučkom pivu", ali i u "crnom đorđu" i "barabi".
PLASMAN
Izvoz piva iz "Banjalučke pivare" u 2024. godini zabilježio je rast od čak pet puta u odnosu na 2020. godinu, čineći trećinu ukupne proizvodnje.
U 2024. godini vrijednost izvoza iz BiH za devet mjeseci je iznosila 11,4 miliona KM, što je za 23 odsto više u odnosu na isti period 2023. godine.
Foto: Banjalučka pivara