KOMPANIJE I TRŽIŠTA

Luka Rijeka postaje veliko logističko središte za regiju

Riječka luka do 2040. bi mogla generirati pet puta više ekonomske aktivnosti nego danas

Luka Rijeka postaje veliko logističko središte za regiju

Riječka luka na putu je da postane veliki logistički centar za srednju i jugoistočnu Europu, smatraju stručnjaci i dužnosnici koji su se prošle sedmice okupili u Zagrebu na konferenciji “Brod, vlak, rezultat – oslobađanje punog potencijala riječke luke” u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da Rijeka prolazi kroz transformaciju potaknutu velikim prometnim i infrastrukturnim projektima.

"Zahvaljujući izuzetnom strateškom položaju Rijeke, vidjeli smo niz pomaka ne samo u samoj luci, već i u željezničkoj infrastrukturi. Veliki poticaj došao je s historijskim koncesijskim ugovorom, koji će uskoro staviti u funkciju potpuno novi kontejnerski terminal", rekao je Butković.

Dodao je kako je već osiguran garantovani teretni promet te je završena direktna cestovna veza novog terminala s autocestom. Sljedeći fokus, rekao je, jačanje je željezničkih veza s europskim koridorima.

“Uz značajne pomake koji se događaju i na tom području, vjerujem da Rijeka – kao naša najveća i najvažnija luka – ima sve uvjete za impresivan nastavak rasta”, zaključio je Butković.

Rijeka je najveća hrvatska luka za teret i ključna vrata za međunarodnu trgovinu. Kao proglašena luka od posebnog ekonomskog interesa, igra važnu ulogu u privlačenju ulaganja, poticanju trgovine i otvaranju radnih mjesta. Također je dio europske TEN-T mreže, opslužujući nekoliko zemalja u regiji bez izlaza na more i povećavajući geostrateški značaj Hrvatske.

"Razvoj Rijeke nudi široke prednosti izvan pomorskog sektora – poticanje industrija poput logistike, trgovine i transporta", rekla je Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet.

Studija predstavljena na konferenciji pokazala je da bi riječka luka do 2040. mogla generirati do 3,3 milijarde eura ekonomske aktivnosti – pet puta više nego danas. Također se očekuje otvaranje oko 8.600 radnih mjesta u luci, pratećim službama i široj Primorsko-goranskoj županiji.

Studija je ocrtala optimističan, ali realističan scenarij, koji uključuje raniji završetak ključne nizinske željezničke pruge između Zagreba i Rijeke do 2032. Očekuje se da će projekt ukloniti trenutna uska grla i učiniti prijevoz tereta kroz Rijeku učinkovitijim, privući nove brodske linije i ojačati ulogu luke kao regionalnog logističkog čvorišta.

S velikim infrastrukturnim projektima u toku i zamahom, riječka je luka na dobrom putu da postane ključni igrač u europskom opskrbnom lancu.

Foto: Luka Rijeka

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
2.0
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.