Na osnovu člana 31. Pravilnika o korisnicima, uslovima i načinu ostvarivanja podsticaja za razvoj privrede („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj: 23/23) i člana 15. Odluke o izvršavanju Budžeta Općine Ilidža za 2025. godinu („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj 52/24 od 31.12.2024.god.), Općinski načelnik objavljuje
JAVNI POZIV
privrednim subjektima da se prijave za učešće u mjeri „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad za samostalne poduzetnike, mikro, mala i srednja preduzeća“
U cilju realizacije Programa aktivne politike zapošljavanja, unapređenja poslovnog okruženja, ekonomskog razvoja i konkurentnosti lokalne privrede, Općina Ilidža poziva sve:
Privredne subjekte sa sjedištem na području općine Ilidža da se prijave na Javni poziv za učešće u mjeri „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća“.
Poticajna sredstva su planirana u Budžetu za 2025. godinu u iznosu od 250.000,00 KM – ekonomski kod 614522 „Program aktivne politike zapošljavanja i razvoja privrede i turizma“.
Općina će privrednim subjektima, koji budu obuhvaćeni ovom mjerom refunditrati troškove nabavke sredstava za rad u iznosu od 50% svakog individualnog troška – sredstva, a maksimalno 2.500,00 (dvije hiljade petstotina) KM sumarno, za sve iskazane troškove iz tekuće kalendarske godine.
NAMJENA PODSTICAJNIH SREDSTAVA
Podsticajna sredstva iz mjere podrška kupovini sredstava za rad namjenjena su za:
a) kupovinu mašina, alata i opreme,
b) kupovinu tehnike (osim laptopa, mobitela, televizora),
koja doprinose razvoju poslovanja, podstiču proizvodnju, povećavaju konkurentnost proizvoda i usluga i koja su nabavljena od registrovanih poslovnih subjekata u tekućoj kalendarskoj godini.
SVRHA JAVNOG POZIVA
Svrha Javnog poziva je obezbjeđenje tekuće likvidnosti, produktivnije poslovanje, stabilizacija i jačanje konkurentnosti korisnika podsticajnih sredstava na domaćem i inostranom tržištu.
PRAVO SUDJELOVNJA
Korisnici mjere „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća“ mogu biti privredni subjekti sa sjedištem na području općine Ilidža, osnovani u skladu sa važećim propisima na nivou Federacije BiH, koja ispunavaju slijedeće uslove:
a) da imaju sjedište na području općine Ilidža i osnovana su u skladu sa važećim federalnim propisima,
b) da posluju najmanje godinu dana prije objave Javnog poziva,
c) da imaju pozitivno poslovanje u prethodnoj kalendarskoj godini ili iskazan gubitak do najviše 15.000,00 (petnaesthiljada) KM,
d) da upošljavaju minimalno, privredno društvo – pravno lice 2 radnika, odnosno samostalni poduzetnik – fizičko lice 1 radnik (ukljucujući vlasnika) na neodređeno vrijeme sa danom objave Javnog poziva.
Korisnici mjere „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća“ ne mogu biti privredni subjekti koji:
a) redovno ne izmiruju obaveze uplate javnih prihoda, osim u slučaju kad privredni subjekt ima potpisan ugovor sa Poreznom upravom Federacije Bosne i Hercegovine i /ili/ Upravom za indirektno oporezivanje o uplati duga na rate te u tom slučaju je privredni subjekt dužan dostaviti potvrdu Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine i /ili uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje ili uvjerenje da privredni subjekt vrši uplate po potpisanom ugovoru,
b) imaju neizmerenih obaveza prema Općini Ilidža,
c) obavljaju djelatnost igara na sreću,
d) obavljaju djelatnost proizvodnje i prerade duhanskih proizvoda i alkoholnih pića,
e) obavljaju djelatnost koja ima značajan uticaj na zagađenje ljudske okoline i dokazanu štetnost po zdravlje stanovništva,
f) obavlja djelatnost trgovine na malo oružjem, municijom i vojnom opremom.
Pravo na podsticajna sredstva ne mogu ostvariti javna preduzeća koja obavljaju djelatnost od javnog društvenog interesa (energetika, komunikacije, komunalne djelatnosti, upravljanje javnim dobrima i druge djelatnosti od javnog društvenog interesa) u kojem općina, grad, kanton ili Federacija Bosne i Hercegovine ima većinski udio u vlasništvu.
SADRŽAJ PRIJAVE ZA SUDJELOVANJE U JAVNOM POZIVU
Privredni subjekti koji žele učestvovati u mjeri podrške „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća“, dužni su podnijeti slijedeću dokumentaciju:
a) aplikaciju u roku predviđenom u Javnom pozivu,
b) dokaz o registraciji i sjedištu privrednog subjekta na području općine Ilidža,
c) uvjerenje o poreznoj registraciji sa identifikacionim brojem,
d) dokaz o izmirenim obavezama po osnovu poreza, doprinosa (izdat od strane Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine),
e) dokaz o izmirenim obavezama poreza na dodatnu vrijednost ukoliko je podnosilac aplikacije PDV obveznik (izdat od strane Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine),
f) dokaz o izmirenim obavezama prema Općini,
g) bilans stanja i bilans uspjeha za prethodnu godinu za privredna društva, odnosno specifikacije za utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti (obrazac SPR-1053) za prethodnu godinu za samostalne poduzetnike,
h) original ili ovjerenu fotokopiju odluke o nabavci sredstava,
i) ugovor i/ili račun sa uključenom tehničkom specifikacijom nabavljenih sredstava za rad,
j) izvod iz banke kao dokaz o plačenim troškovima kupovine sredstava za rad.
Prijava mora biti potpuna i uz nju mora biti dostavljena sva dokumentacija tražena Javnim pozivom (u originalu ili ovjerene kopije).
Originali ili ovjerene fotokopije, ne mogu biti starije od trideset (30) dana od dana apliciranja.
Mjera se provodi putem stalno otvorenog Javnog poziva, sve do utroška budžetskih sredstava, a najdalje do 30.11.2025. godine
KOMISIJA
Postupak po javnom pozivu za dodjelu podsticajnih sredstava provodi Komisija koju Rješenjem imenuje Općinski načelnik u skladu sa članom 25. Pravilnika o korisnicima, uslovima i načinu ostavrivanja podsticaja za razvoj privrede.
Način rada i obaveze Komisije su definisani Pravilnikom.
Komisija će cijeniti aplikacije za refundaciju dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća, shodno redoslijedu dostavljanja pristiglih prijava.
Svaki član Komisije će biti isključen iz postupka dodjele sredstava ukoliko se utvrdi da je u sukobu interesa u odnosu na podnosioca prijave, a podnosioci prijave imaju mogućnost prijaviti sumnju na postojanje sukoba interesa, o kojim će davalac sredstava odlučivati pojedinačno po svakoj prijavi.
Komisija će zasjedati mjesečno do isteka roka za predaju aplikacija ili utroška predviđenih buđetskih sredstava.
NAČIN PREUZIMANJA POTREBNE DOKUMENTACIJE
Obrazac Prijave na Javni poziv „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih srednjih preduzeća“ može se preuzeti na web stranici Općine Ilidža www.opcinailidza.ba i Centru za pružanje usluga u Općini Ilidža (info desk), u ulici Butmirska cesta 12.
PRIJAVA NA JAVNI POZIV
Prijave na Javni poziv sa naprijed traženom dokumentacijom podnose se u zatvorenoj koverti, na protokol u Centru za pružanje usluga u Općini Ilidža ili putem preporučene pošte na adresu Općina Ilidža, ul.Butmirska cesta broj 12, sa obaveznom naznakom:“ Za Javni poziv – Mjera „Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad samostalnih poduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća“ – „Služba za privredu i lokalni ekonomski razvoj“ i „NE OTVARAJ“.
Javni poziv će biti objavljen na web stranici Općine Ilidža (www.opcinailidza.ba) i oglasnoj tabli Općine Ilidža, oglasnoj tabli Mjesnih zajednica Općine Ilidža i Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo – Biro Ilidža. U jednim dnevnim novinama će biti objavljeno obavještenje o raspisivanju javnog poziva.
Prijave se podnose od dana objavljivanja javnog poziva na web stranici Općine Ilidža do 30.11.2025.godine.
Neblagovremene i nepotpune prijave neće se uzeti u razmatranje.
Predata dokumentacija neće se vraćati podnosiocima zahtjeva.
Rezultati Javnog poziva biće objavljeni na web stranici Općine Ilidža.
OSTALE ODREDBE
Općina će sa korisnicima sredstava, kojima budu odobrena sredstva, zaključiti ugovore kojima se regulišu međusobna prava i obaveze u skladu sa Pravilnikom.
Dodatne informacije u vezi sa učešćem na Javnom pozivu mogu se dobiti u Službi za privredu i lokalni ekonomski razvoj na broj: 033 775-755.
OPĆINSKI NAČELNIK
Nermin Muzur, magistar uprave s.r
Dodatni prilog:
Aplikacija na Javni poziv za učešće u mjeri Refundacija dijela troškova kupovine sredstava za rad za samostalne poduzetnike, mikro, mala i srednja preduzeća