Regijom je prostrujala vijest da Aerodrom Tuzla i Tuzlanski kanton razgovaraju sa "misterioznom kompanijom" sa kojom je pregovarala u Zagrebu. Kompanija nikada nije letjela iz BiH, a rečeno je da se radi o ozbiljnoj kompaniji.
Specijalizovani portal Zamaaero objavio je da je "misteriozna kompanija" s kojom Aerodrom Tuzla i Tuzlanski kanton razgovaraju o letovima iz Tuzle hrvatska čarter kompanija Trade Air.
Ovaj portal je razgovarao sa CEO Trade Aira Markom Cvijinom koji je potvrdio da se vode razgovori i da je Tuzla vrlo zainteresirana.
Cvijin je u pregovorima jasno rekao da Trade Air nema nikakvog interesa pokretati ove letove i da se neće baviti redovnim letovima, niti prodajom. Trade Air želi Tuzli iznajmiti Airbus A320, noTuzla nikada nije operacijski vodila kompaniju, te nije imala organiziranu prodaju karata, pogotovo putem interneta. Uđe li Tuzla u ovaj posao mora postati ne samo operater aerodroma nego preuzeti sav posao operacija, organizacije linija, pregovora sa aerodromima i organizacije prodaje karata. Trade Air će pritom provoditi organizaciju letova, te osigurati posade, avion, osiguranje i servis aviona.
Osim što se postavlja pitanje ima li Tuzla za ovako nešto kadar, znanje i mogućnosti, ostaje i pitanje ima li Tuzla novca za ovakav poduhvat.
Trade Air sa šest puta manjim avionom Saab 340 operira 18 sedmičnih letova ljeti i 16 sedmičnih letova zimi, i to kratkih letova od sat i manje za 6 mil EUR. Stoga letovi sa šest puta većim A320 na duplo dužim letovima mogu doći samo bitno više od toga.
Trade Air je inače naplatio Air Montenegru 2.800 EUR po satu leta, tj. da plaćeno im je 3,8 mil EUR za 1.600 sati naleta. Ove godine Trade Air je naplaćivao i preko 30% višu cijenu. To znači da za 1.600 sati naleta Tuzla ne može proći za manje od 5 mil EUR. Na to treba dodati još i novac za radnike koji će provesti prodaju i operacije, te operacijske troškove. Znači ispod 6 mil EUR ovaj posao se ne može realno zatvoriti. Ima li Tuzla taj novac? Ili će iznajmiti Trade Air za bitno manje letova od dnevnog kapaciteta?
Konačno je li A320 dobar avion za Tuzlu. On je jako velik, možda i prevelik , konstatuje portal.
Tuzla je o istom razgovarala i sa Markom Anžurom, CEO Air Montenegra. Air Montenegro svakako ima manji avion, Embraer 195 sa kojim je rizik letova manji, a i cijena operacija bi bila bitno manja. No Air Montenegro ima potrebu za više od jednog aviona da bi pokrio svoje operacije. Prošle godine Air Montenegro je iznajmio avion Air Serbiji, ali samo u pola dana. Tako nešto mogao bi napraviti i u Tuzli. Naravno, tada ostaje pitanje ferry letova za Tuzlu svaki dan, što dodatno povećava troškove operacija.
Tuzli bi svakako bilo daleko jednostavnije da nađe kompaniju koja bi za njih mogla letjeti letove, te da istu subvencionira, poželjno za isti iznos za koji je subvencionirala Wizz Air. Oni nisu operater, oni ne znaju obavljati redovne linije i ta avantura bi ih koštala enormno puno novca i stvarala bi ogromne gubitke, a to nikako ne bi akumuliralo zadovoljavajući broj putnika. To Tuzli ne treba. Aerodromi nisu dobri operateri, oni se time ne bi trebali baviti, piše portal Zamaaero.
Foto: Trade Air