ITA Airways razmatra povratak na tržišta bivše Jugoslavije koja je ranije pokrivala njena prethodnica Alitalia.
Kako saznaje EX-YU Aviation News, aviokompanija razmatra uspostavljanje letova ka tri destinacije u regionu, sada kada je djelimično u vlasništvu Lufthanse i najnovija članica Star Alliance saveza.
Lufthansa ima za cilj proširenje mreže destinacija ITA Airwaysa na Balkanu i u Istočnoj Evropi kako bi povećala udio transfernih putnika preko Rima.
Ova strategija prvenstveno je usmjerena na prijevoz putnika iz istočne Evrope prema Sjedinjenim Američkim Državama, čime se širi tržišno prisustvo ITA-e i poboljšava povezanost unutar mreže Lufthansa grupe.
Trenutno ITA Airways nema direktne letove ka tržištima bivše Jugoslavije, nakon što je iz mreže ukinula Split, koji je bio povezan samo tokom jednog mjeseca ljetne sezone 2024.
Prije pandemije koronavirusa, Alitalia je imala cjelogodišnje letove iz Rima za Beograd i Podgoricu, kao i sezonske letove za Dubrovnik i Split.
Godine 2022, ITA je najavila letove za Beograd i čak ih reklamirala na svojoj web stranici, ali do realizacije nije došlo. Tokom 2023. aviokompanija je zatražila dnevne slotove na beogradskom aerodromu za juni, ali ni ti letovi se nisu realizovali.
Ranije je Alitalia letjela iz Milana za Sarajevo, Zagreb i Skoplje sve do 2007. i 2008. godine, a između 2014. i 2016. imala je i rutu Rim – Skoplje. Najavljeni su bili i letovi iz Rima za Zagreb, Sarajevo i Prištinu, ali nikada nisu zaživjeli.
ITA ima širok kod-šer (codeshare) sporazum sa Air Serbiom, koji je proširen u decembru prošle godine, kada je srpski prevoznik dodao svoj oznaku i brojeve letova na letove ITA-e za Brazil. Istovremeno, Air Serbia je pojačala svoje prisustvo u Italiji, sada povezujući rekordnih jedanaest destinacija u toj zemlji.
ITA također ima kod-šer partnerstvo sa Croatia Airlinesom, koje je prošireno ove godine kada je hrvatski prijevoznik dodao svoj kod na sedam domaćih italijanskih letova koje operiše ITA. Croatia Airlines je, osim toga, proširila svoje prisustvo u Italiji uvođenjem sezonskih letova između Zagreba i Milana te planovima da sezonsku liniju Dubrovnik – Rim pretvori u cjelogodišnju.
Kroz kod-šer saradnju, ITA Airways indirektno pokriva većinu tržišta bivše Jugoslavije. To uključuje Ljubljanu, Sarajevo, Skoplje, Podgoricu, Tivat i Zagreb (letovi koje obavlja Air Serbia), Dubrovnik i Split (Croatia Airlines) i Podgoricu (Austrian Airlines).