Rijeka Gateway, tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u regiji, ušao je u završnu fazu testiranja dolaskom prvog kontejnerskog broda, M/V Cape Fulmar, koji je stigao iz Port Saida u Egiptu. Brod je dug 170 metara, širok 25 metara i ima kapacitet od približno 1440 TEU (mjerna jedinica u kontejnerskom prometu).
Ostat će na terminalu četiri sedmice i služit će kao platforma za sveobuhvatnu obuku i testiranje operativnih procesa u stvarnim uvjetima. To uključuje planiranje, utovar i istovar svih vrsta kontejnera, osiguranje tereta te koordinaciju i prijevoz terminalnim vozilima. Prvi kamioni i vozovi s izvoznom robom očekuju se početkom septembra, a dolazak prvog komercijalnog broda 12. septembra 2025. U početku će brodovi pristajati jednom sedmično, ali će se učestalost dolazaka uskoro povećati.
Dolazak broda također je obilježio doček prvog probnog vlaka tvrtke ENNA Logic na novom terminalu. Voz dug 500 metara, podijeljen u dva voza na dva kolosijeka, dopremio je prazne kontejnere za testiranje RMG dizalica.
Reka Gateway potvrđuje visok nivo pripremljenosti i koordinacije svih timova uoči skorog početka operativnih radova, ističući važnost multimodalnog prijevoza kao ključnog elementa budućeg poslovanja terminala.
Tim Reka Gateway trenutno ima preko 220 zaposlenika. Paralelno s tehničkim pripremama, naporno rade na zapošljavanju i obuci osoblja koje će činiti osnovu budućeg poslovanja. U 2025. godini već je uloženo više od 45 000 sati u obuku tima, što pokazuje predanost razvoju ljudi kao ključnom pokretaču uspjeha.
„Dvije godine nakon službenog početka gradnje, naš terminal je sada u potpunosti opremljen i spreman za probni rad. Dolazak probnog kontejnerskog broda i voza označava početak ključne, ali i uzbudljive faze testiranja. Naš talentirani i predani tim u potpunosti je spreman testirati sve sustave i procese koji su pripremljeni i uspostavljeni posljednjih mjeseci“, rekao je Peter Corfitsen, izvršni direktor tvrtke Reka Gateway.
Terminal Reka Gateway rezultat je najvećeg privatnog ulaganja u logistiku u Hrvatskoj, tvrtki APM Terminals i ENNA Group. S kapacitetom od 650.000 TEU u prvoj fazi i mogućnošću smještaja velikih kontejnerskih brodova do 18.000 TEU, terminal pozicionira Rijeku kao ključnu ulaznu točku za robu koja putuje u srednju i zapadnu Europu.
Foto: Rijeka Gateway