KOMPANIJE I TRŽIŠTA

Monetize Ad u sporu sa irskim kompanijama

Irski visoki sud odredio granice svoje nadležnosti u slučaju koji uključuje Monetize Ad d.o.o. Sarajevo u sporu sa dvije irske tvrtke

Monetize Ad u sporu sa irskim kompanijama

Irski visoki sud odredio je granice svoje nadležnosti u slučaju koji uključuje Monetize Ad d.o.o. Sarajevo u sporu sa irskim kompanijama TechAds Media Limited i Scugnizerria Consulting Limited. Ovaj slučaj usredotočuje se na ugovorne sporove i primjenjivost klauzula o isključivoj nadležnosti unutar Europske unije.

Tvrtke TechAds Media i Scugnizerria Consulting koje se bave digitalnim oglašavanjem, obje sa sjedištem u Irskoj, osporile su nadležnost irskih sudova nad sporovima koji proizlaze iz njihovih ugovora s Monetize Ad-om. Ovi sporovi su bili komplicirani uključivanjem klauzula o isključivoj nadležnosti, u korist talijanskih i bosanskohercegovačih sudova, za koje su tvrdili da bi trebale nadjačati pravilo o općoj nadležnosti prema članku 4. Uredbe 1215/2012 (Bruxelles Recast). Monetize Ad je, međutim, tvrdio da te klauzule ne isključuju irsku nadležnost, što je dovelo do ključnog pravnog ispitivanja.

Visoki sud utvrdio da je klauzula o isključivoj nadležnosti u sporazumu TechAds, koja daje prednost Italiji, valjana prema članku 25 Bruxelles Recast.

Međutim, sud je utvrdio da klauzula koja favorizira Bosnu i Hercegovinu u SCL sporazumu nije zamijenila pravilo opće nadležnosti prema članku 4, jer se odnosilo na državu koja nije članica EU. Ovo tumačenje podržalo je načelo pravne sigurnosti i ponovno potvrdilo da se tvrtke sa sjedištem u državama članicama EU općenito trebaju tužiti u njihovoj domicilnoj državi osim ako postoji primjenjiva iznimka prema članku 25.

Sud je odbacio tvrdnje Monetize Ada da je kasniji sporazum sa SCL-om izmijenio prethodno postojeći ugovor s TechAdsom koji je favorizirao nadležnost talijanskih sudova.

Monetize Ad u tužbi protiv  firmi TechAds Media Ltd i Scugnizzeria Consulting Ltd ustvrdio je da je TechAdsu prepustio određene usluge koje se odnose na pretraživanja, društvene mreže, te usluge prikaznog marketinga, osmišljene radi usmjeravanja prometa na partnerske stranice TechAds Media.
Monetize Ad je naveo da je poduzeo sve razumne korake za održavanje visokog kvaliteta prometa, između ostalog, praćenjem, primjenom filtera, gašenjem izvora niskog kvaliteta i poduzimanjem koraka koje je TechAds savjetovao s vremena na vrijeme. Monetize Ad je takođe ustvrdio da je TechAds više puta izrazio zadovoljstvo njihovim radom.

Dana 11. jula 2022. godine, TechAds je pisao tvrdeći da je njegovo poslovanje ozbiljno poremećeno zbog optužbi trećih strana o neuobičajenom ponašanju i korištenju neodobrenih mreža koje su direktno povezane s njegovim angažmanom s Monetize Adom. Bh. tvrtka je oštro osporila tvrdnje. Dana 15. jula, TechAds je objavio da raskida ugovor.

Monetize AD tvrdi da nije bilo temelja za taj navodni raskid i da je on izmišljen.

Montizead je tražio isplatu štete, te je ustvrdio da se TechAds nepravedno obogatio kao rezultat njihovih usluga.
Za drugog optuženika, Scugnezzeria, tvrdi se da je postupio u suprotnosti s ugovorom i dužnošću slanjem loših oglasa partnerskim web-mjestima TechAdsa i propuštanjem praćenja i filtriranja prometa.

Foto: Monetize Ad

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
2.0
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.