KOMPANIJE I TRŽIŠTA

Rimac predstavio Bugatti Tourbillon, hiperautomobil s cijenom od 3,8 mil eura

S novim modelom Bugattijeva hiperautomobila kompanija započinje novo poglavlje u priči sportskih superautomobila te tvrtke

Rimac predstavio Bugatti Tourbillon, hiperautomobil s cijenom od 3,8 mil eura

Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, u francuskom Molsheimu predstavio je  novi model Bugattijeva hiperautomobila nazvan Tourbillon, s kojim kompanija započinje novo poglavlje u priči sportskih superautomobila te tvrtke. Kako je naglasio tokom predstavljanja, prilikom njegova razvoja vodili su se mantrama Ettorea Bugattija koje kažu da ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti te da ništa nije previše lijepo.

Za Tourbillona iz Bugatti Rimca kažu da je jedinstven automobil, elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila, a posebno je zanimljivo i njegovo ime, koje savršeno utjelovljuje njegov karakter: Radi se o francuskoj riječi tourbillon, što je urarski izum iz 1801. godine Švicarca koji je tada živio u Francuskoj, a ujedno nas nenametljivo podsjeća na Bugattijevo francusko nasljeđe i sjedište u Molsheimu. Tourbillon je originalna i jedinstvena kreacija, istovremeno složena i predivna, a pomaže suzbiti učinke gravitacije sata kako bi se osiguralo dosljednije mjerenje vremena.

Tourbillon je oblikovan po zahtjevima brzine te s njim možete uhvatiti čak 445 km/h. Tako velike brzine, objašnjavaju iz ove kompanije, zahtijevaju da svaka pojedinačna površina, utor i prijelaz budu savršeno obrađeni kako bi se osigurala aerodinamika automobila, ali i kako bi svi ti dijelovi pridonijeli njegovoj termodinamici. Iako se i dizajn i proporcije automobila mogu pohvaliti iznimnim stilom, sve su površine, utori i usisni ventili pažljivo obrađeni kako bi uravnoteživali goleme aerodinamične sile automobila te zadovoljavali termodinamičke potrebe motora V16, elektromotora i baterije pri maksimalnoj izvedbi.

Tourbillon u sebi sadrži cijeli niz patentiranih tehnologija, što može zahvaliti svojim prethodnicima Veyronu i Chironu. Tako, primjerice, stražnje krilo automobila ostaje spušteno i tokom vožnje najvećim brzinama, uz savršenu ravnotežu sila koju omogućuju te najnovije inovacije. Krilo se koristi za stvaranje veće potisne sile pri manjim brzinama i kao zračna kočnica za veću stabilnost pri usporavanju. Za aerodinamičnu ravnotežu zaslužan je novi koncept difuzora, koji se počinje uzdizati odmah iza putničke kabine, i to pod savršenim kutom koji drži automobil u besprijekornoj ravnoteži.
Što se dizajna interijera tiče, iz kompanije kažu kako je on usmjeren na - bezvremenost te donosi autentično analogno iskustvo putničke kabine. To ne znači da u automobilu nema zaslona, no kako bi pružili potpuni analogni osjećaj, taj je zaslon potpuno skriven. Kada vozaču zatrebaju informacije s ekrana, složeni mehanizam pokrenut će zaslon s vrha središnje konzole, dok će se portretni način rada kamere za vožnju unatrag upaliti za samo dvije sekunde.
Za performanse automobila brine se potpuno novi motor V16 s obujmom od 8,3 litre (razvijen u suradnji s tvrtkom Cosworth), u kombinaciji s prednjom električnom osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na stražnju osovinu. Tourbillon razvija ukupno 1800 konjskih snaga, od čega 1000 u motoru na unutarnje izgaranje, a 800 u elektromotorima.

Zahvaljujući laganoj konstrukciji i trenutačnom okretnom momentu elektromotora, Bugattijev Tourbillon ima izvanredne karakteristike. Tako do 100 km/h ubrzava za 2 sekunde, do 200 km/h treba mu manje od 5 sekundi, dok je maksimalna brzina koju može postići čak 445 km/h.
Početna cijena automobila iznosi 3,8 miliona eura, a prve isporuke planiranih 250 komada očekuju se tijekom 2026. godine. Tourbillon upravo počinje s fazom testiranja, a njegovi su prototipovi već na cesti.

Foto: Bugatti Rimac

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.