Grad Ljubuški prepoznao je važnost stvaranja povoljnog poslovnog okruženja kao jednog od osnovnih preduvjeta za privlačenje investitora.
Potencijalnim poduzetnicima Ljubuški je omogućio znatno lakše, jednostavnije i brže osnivanje obrta u usporedbi s dosadašnjom praksom i pravilima.
Putem online platforme Digital Tax Free City fizičke osobe mogu internetski registrirati svoj obrt u roku od samo 24 sata. Pritom se taksa za osnivanje obrta ne naplaćuje.
Besplatno registriranje obrta digitalnim putem još je jedan iskorak i napredak tog grada i sredine, koji posljednjih godina bilježi uzlet i kotira kao mjesto ugodno i pogodno za život. Nakon Travnika, Ljubuški je drugi grad u BiH koji ulazi u taj napredni klub digitalnih gradova.
Internetska aplikacija Digital Tax Free Ljubuški jednostavna je i nakon što se otvori korisnički nalog i obavi registracija, postupak otvaranja obrta ide s lakoćom.
Objašnjava se tako da popis potrebnih isprava za otvaranje obrta ovisi o vrsti obrta koji se otvara. Upravo je to jedna od važnih prednosti koje nudi online platforma Digital Tax Free City. U dosadašnjoj praksi bilo je potrebno pribaviti čak 13 različitih isprava, a u tek otvorenoj ljubuškoj online varijanti bit će slučajeva da će trebati samo tri. No, to ovisi o vrsti obrta, može biti i koja isprava više, ali neće prelaziti pet, šest.
U objašnjenju stoji da će tačan popis dokumenata biti prikazan u aplikaciji nakon unosa osnovnih podataka.
Navodi se da, nakon što se preda kompletna dokumentacija, postupak obrade rješenja traje do 24 sata te da se putem aplikacije može pratiti postupak obrade i uvijek biti u toku dokle se došlo. Ako građanin, tj. podnositelj zahtjeva, naiđe na poteškoće, može se obratiti službenom timu za podršku putem e-maila ili telefonom i dobit će potrebnu pomoć i upute. Na kraju je pitanje “Je li moguće mijenjati dokumente nakon što se predaju?” Odgovor je da se dokumenti mogu urediti i kompletirati ako još nije završen postupak predaje, međutim, nakon što je dokumentacija kompletirana i predana na obradu, nije moguće vršiti promjene.
Gradska uprava Ljubuškog takođe postepeno radi i provodi aktivnosti na digitalizaciji javne uprave i podizanju kvalitete njenoa rada. Tako je nedavno (21. kolovoza) potpisan sporazum između Grada Ljubuškog i Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) o stalnom pristupu podacima putem mrežnog servisa, koji otvara nove mogućnosti za obavljanje upravnih postupaka. Sporazumom se omogućuje stalni pristup podacima iz evidencija koje tehnički vodi i održava IDDEEA. To znači da će Grad Ljubuški direktno pristupati evidenciji agencije IDDEEA, uz poštivanje svih zakonskih propisa te će se tako strankama olakšati i ubrzati rješavanje administrativno-upravnih postupaka koje pokreću pred gradskim službama.
Foto: