INDIKATOR - Mjera uspjeha
Home KOMENTARI I ANALIZE EKONOMIJA KOMPANIJE I TRŽIŠTA POLITIKA I DRUŠTVO MENADŽMENT TRŽIŠTE KAPITALA ŽIVOT I UMJETNOST

POLITIKA I DRUŠTVO

Rezultati bojkota u Hrvatskoj: Trgovci u minusu 34 miliona eura

Bez sistemskih promjena bojkot može biti isključivo kratkoročan i zanemariv, smatra Hrvatska udruga poslodavaca

  • 26 januar 2025
  • Autor: Borivoje Simić
  • Broj pregleda: 218
  • 0 Komentari
Rezultati bojkota u Hrvatskoj: Trgovci u minusu 34 miliona eura

Bojkot trgovina u Hrvatskoj, koji je krenuo kao reakcija na visoke cijene i najave novih poskupljenja u trgovačkim lancima poput Tomija, Konzuma, Spara, Lidla, Kauflanda i Plodina, prekjuče je poprimio znatno šire razmjere.
Tokom cijelog dana u petak, kažu podaci Poreske uprave Hrvatske, u trgovini je izdano nešto malo više od 3.000.000 računa, što je gotovo 2.000.000 računa manje nego prošloga petka, 17. 1. , kad je izdano 4,940.000 računa.

U petak je kupljeno robe u vrijednosti samo 52.000.000 eura, što je za skoro 34.000.000 manje nego na primjer u četvrtak, kad su se potrošači spremali za dan bojkota pa potrošili 85,700.000 eura. U poređenju sa srijedom, u petak su potrošili 23.000.000 eura manje.
U ugostiteljstvu je potrošeno 10.400.00 eura, i još 15.400.000 u ostalim djelatnostima koje izdaju fiskalne račune.
– To je jedna važna i artikulisana poruka građana da prate i uspoređuju cijene te smatraju da je dio tih cijena neprihvatljiv u odnosu na slične ili iste proizvode u inostranstvu. Poruka građana je važna i ona će biti uzeta u obzir pri definisanju mjera administrativnog ograničenja cijena određenih proizvoda, koje će vlada donijeti naredne sedmice – izjavio je Plenković.

Iz trgovačkih lanaca nisu željeli komentirati današnji bojkot trgovina, no tvrde da se unatoč izazovnom poslovnom okruženju trude prilagoditi potrebama i mogućnostima kupaca kontinuiranim akcijama.

Dok bojkot na prvi pogled može djelovati kao odgovarajući način protesta protiv rastućih cijena, postavlja se pitanje koliko je takav pristup opravdan te koliko zapravo može biti učinkovit, kažu poslodavci.

Bez sistemskih promjena u smjeru deregulacije ekonomije, smanjenja fiskalnog ugriza države te olakšanja uvjeta investiranja koje može rezultirati pojačanom konkurencijom među trgovcima, efekt bojkota trgovina može biti isključivo kratkoročan i zanemariv, smatra Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).
“Umjesto interveniranja u tržišne mehanizme, HUP se zalaže za ciljane socijalne mjere uz kriterij imovinskog cenzusa koje bi pomogle najranjivijim socijalno ugroženim građanima u kupnji prehrambenih namirnica”, ističe se u najnovijoj HUP-ovoj publikaciji Fokus tjedna, koju je napisao glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić.

Podsjećamo, u Hrvatskoj je juče bio bojkot trgovina kao reakcija na kontinuirani rast cijena.
Inicijativa je krenula iz Facebook grupe ‘Halo, inspektore’, koju vodi Evropski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), a u međuvremenu je dobila podršku društava za zaštitu potrošača, sindikata, političkih stranaka, pa čak i ministra privrede.

Foto: Konzum

 

 

 

Štampa
Kategorije: POLITIKA I DRUŠTVO
Tags: hrvatskatrgovinebojkot
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.

Text/HTML

Indikator.ba je jedan od vodećih finasijsko-poslovnih medija u Bosni i Hercegovini u privatnom vlasništvu koji je počeo sa radom 1. juna 2011 godine.

Više o nama

Navigacija

  • O nama
  • Impresum
  • Marketing
  • Privatnost i uvjeti

Pratite nas

Pratite nas

Kontakt

Kontaktirajte nas

 

INDIKATOR d.o.o.

 Ul. Kotromanića 48,  71000 Sarajevo

 +387 061 206 022

 redakcija@indikator.ba

© Copyright 2025 by INDIKATOR d.o.o. , All Right Reserved.
Terms Of Use |Privacy Statement
Powered by THYME SYSTEMS doo
Pretraga
Pretraga