POLITIKA I DRUŠTVO

PUFBiH: Saradnja sa dva ovlaštena ovjeritelja

Od 05.01.2026. godine počinje obaveza podnošenja poreznih prijava elektronskim putem uz upotrebu kvalifikovane elektronske potvrde

PUFBiH: Saradnja sa dva ovlaštena ovjeritelja

Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine, u cilju tačnog informisanja javnosti, upućuje pojašnjenje navoda koji su se u posljednje vrijeme pojavili u vezi s postupkom pribavljanja certifikata za kvalifikovani elektronski potpis (KEP), a koji se odnose na ulogu Agencije IDDEEA-e i Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.
U okviru priprema za uvođenje kvalifikovanog elektronskog potpisa, Porezna uprava Federacije BiH je u više navrata tokom 2024. godine i 2025. godine upućivala inicijative u vezi saradnje, omogućavanja integracije sistema i zahtjeva za dobijanje testnih certifakata, prema svim ovlaštenim ovjeriteljima (UINO, Agenicija IDDEEA, JP BH Pošta i Halcom dd Ljubljana), kako bi prilagodila informacioni sistem Porezne uprave i pristup e-uslugama koristeći KEP-ove od svih ovjeritelja u Bosni i Hercegovini. 
Kroz dopise prema navedenim institucijama, kao i prema Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, Federalnom ministarstvu finansija i Vladi Federacije BiH, Porezna uprava Federacije BiH je tražila saglasnost i iskazala spremnost da se omogući integracija informacionih sistema u svrhu korištenja svih kvalifikovanih potvrda/certifikata. 
Nakon svih poduzetih inicijativa, koje je uputila Porezna uprava, spremnost za saradnju iskazala su samo dva ovlaštena ovjeritelja u BiH, i to: JP BH Pošta d.o.o Sarajevo i Halcom dd Ljubljana, te je u predviđenom i planiranom roku sa navedena dva ovjeritelja integracija informacionih sistema i realizirana. 
Također, napominjemo da je upravo zbog iskazane spremnosti za saradnju sa UINO i Agencijom IDDEEA u svrhu omogućavanja KEP-ova izdatih od ovih institucija, rok za početak primjene KEP-a za e-usluge Porezne uprave je više navrata prolongiran, iz razloga što je Porezna uprava bila uvjerana da će navedena dva ovjeritelja iskazati spremnost i omogućiti integraciju informacionih sistema na sigurosno-tehničkom nivou.
S obzirom da od 05.01.2026. godine počinje obaveza podnošenja poreznih prijava elektronskim putem uz upotrebu kvalifikovane elektronske potvrde, u skladu sa Pravilnikom o podnošenju poreznih prijava („Službene novine Federacije BiH“, broj 36/24), Porezna uprava Federacije BiH bila je dužna poduzeti potrebne aktivnosti kako bi osigurala blagovremenu implementaciju ovog sistema.
Porezna uprava Federacije BiH ostaje opredijeljena za saradnju sa svim nadležnim institucijama i otvorena je za nastavak dijaloga, s ciljem unapređenja digitalnih procesa i pružanja kvalitetnijih i efikasnijih usluga poreznim obveznicima u Federaciji Bosne i Hercegovine, saopćeno je iz Porezne uprave Federacije BiH.

Foto: PUFBiH

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.