POLITIKA I DRUŠTVO

Sve se više "kuha" oko koncesija za aerodrome, struka upozorava

Ministar Forto kazao je da je spremna dokumentacija za otvaranje pregovora o stavljanju pod koncesiju Sarajevskog aerodroma

Sve se više "kuha" oko koncesija za aerodrome, struka upozorava

Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto kazao je da je spremna dokumentacija za otvaranje pregovora o stavljanju pod koncesiju Sarajevskog aerodroma.

- Postoji spremna dokumentacija koja predviđa otvaranje pregovora za Sarajevski aerodrom, uz posredovanje grupacije Svjetske banke. Volio bih da Federalna vlada potpiše tu dokumentaciju i krene u pregovore. Ako pregovori pokažu da se koncesija ne isplati, uvijek se može odustati - istakao je Forto za Dnevni Avaz.

On dodaje da se, nakon razgovora s ekspertima, čini da bi i s postojećom infrastrukturom Sarajevski aerodrom godišnje mogao imati milion putnika više.

- Svaki od tih putnika je propuštena šansa. Podsjećam, koncesija je svojevrsni ugovor o najmu. To nije prodaja državne imovine. Aerodrom ostaje u državnom vlasništvu, rekao je Forto.

Prije dva mjeseca međunarodni zvaničnici pozvali su domaće vlasti da prioritet daju uspostavi zakonskih okvira koji će omogućiti javno-privatno partnerstvo i koncesije te potaknuti privatna ulaganja.
U pismu ambasadora SAD i EU Michaela Murphy-ja i Johann Sattlera istaknuto je da se koncesije za rad aerodroma ne mogu dalje racionalno odgađati.

Avionski analitičar Alen Šćuric, mđeutim, smatra da bi stavljanje aerodroma pod koncesiju bilo fatalna greška.

- Gospodine Forto, Banja Luka se lijepo razvija, Sarajevo razvaljuje i ima sve više i više linija i putnika. Sarajevo je ozbiljno povećalo broj putnika i linija spram predcovid perioda. Zar stvarno mislite da će koncesionar u tome biti uspješniji? Vi ne znate primjere Ljubljane i Zagreba gdje su koncesionari u tome krajnje neuspješni. Kao ministar prometa to bi morali znati. Kao što bi morali znati ogromne probleme koje ima Beograd sa koncesionarom, sukob Prištine i njihovog koncesionara, neispunjena obećanja za aerodrom Štip i obnovu Ohrida od makedonskog koncesionara. I usprkos svim lošim primjerima vi i dalje želite strateške objekte dati u koncesiju? Nazdravlje. A budite sigurni da je ovdje meta samo Sarajevo, možda Banja Luka, ali sigurni nisu Tuzla i Mostar, upozorava Šćuric i dodaje kako stav ministra Forta nema veze sa poslovanjem aerodroma koji je više nego odličan, najbolji u regiji, nego je naručen stav političara koji je pod utjecajem Zapada. 

Foto. Sarajevski aerodrom

 

 

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.