POLITIKA I DRUŠTVO

Svečano otvoren most Hercegovina koji spaja južni dio BiH s EU

Most se ističe visinom, s najvišim stupom od 97 metara, što ga čini najvišim mostom na koridoru Vc i jednim od najviših u ovom dijelu Europe

Svečano otvoren most Hercegovina koji spaja južni dio BiH s EU

Presijecanjem vrpce uz spektakularan vatromet službeno je otvorena poddionica Počitelj – Zvirovići i most Hercegovina, jedan od najvećih infrastrukturnih objekata na koridoru Vc i jedan od najviših mostova u ovom dijelu Europe.

U okviru svečanosti otvorenja prisutnima su se obratili direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Nikšić i predsjedateljica Vijeća ministara BiH Borjana Krišto.

Predsjedateljica Krišto kazala je da ovaj most ne spaja samo jug i sjever BiH, već i koridor kroz Hrvatsku, omogućivši višestruki razvoj ekonomije. To je dokaz, kako je dodala, da zajedno možemo postići i ostvariti velike ciljeve.

- Ovaj projekt daje novu dimenziju sveukupnom infrastrukturnom razvoju u našoj zemlji i njime postavljamo visoko ljestvicu koju treba nastaviti pratiti. Zajedničkom sinergijom domaćih i međunarodnih institucija dajemo trajni doprinos ovom prostoru Europe, nadam se uskoro i integralnom i punopravnom dijelu obitelji Europske unije BiH - dodala je Krišto, izrazivši zahvalnost svima koji su doprinijeli ovom projektu.

Također je kazala kako je otvaranjem mosta Hercegovina postavljen temelj za nastavak dinamike izgradnje prometne infrastrukture.

- Neka ova svečana večer bude motiv da gradimo nove mostove, nove ceste, nove trajne vrijednosti koje će biti dio moderne i europske zemlje kakvu svi želimo – zaključila je Krišto.

Federalni premijer Nikšić čestitao je građanima Federacije na novim kilometrima autoputa, obećavši da će učiniti sve da u ovom mandatu izgrade i u promet puste što veći broj kilometara, a kako bi povezali cijelu Bosnu i Hercegovinu i Federaciju s europskim koridorom.

- Danas imamo novih 11 kilometara na koridoru Vc, imamo impozantni most Hercegovina, a uskoro ćemo potpisivati nove ugovore i pokretati nove investicije. Cilj nam je da Federaciju BiH pretvorimo u jedno veliko gradilište - dodao je Nikšić.

Direktor Lasić rekao da je kako je Uprava Autocesta FBiH, privođenjem kraju ovog velikog projekta, pokazala da se može nositi s izuzetno zahtjevnim projektima.

- S ponosom možemo kazati da pogled ka mostu 'Hercegovina' jasno govori da je vrijedilo truda. Povjerenje koje nam je ukazano kao investitoru, da gradimo najveći infrastrukturni projekt u BiH, svakako je i potvrda kvalitetnog rada Vlade Federacije BiH, ali i znak da smo stvorili pozitivnu atmosferu - rekao je Lasić.

Svečanosti otvorenja poddionice Počitelj - Zvirovići i mosta Hercegovina nazoče brojni predstavnici gospodarskog, političkog i javnog života, kako BiH tako i Republike Hrvatske, kao i međunarodni dužnosnici.

Poddionica Počitelj- Zvirovići i most Hercegovina bit će pušteni za redovni promet sutra, 5. septembra od 12 sati.

Inače, most Hercegovina strateški je infrastrukturni projekt koji spaja južni dio Bosne i Hercegovine s europskom mrežom prometnih koridora. Dio je poddionice Počitelj - Zvirovići, koja se proteže na 11,07 kilometara i povezuje Počitelj s granicom Hrvatske preko graničnog prijelaza Bijača.

Most Hercegovina prelazi preko rijeke Neretve i ističe se svojom visinom, s najvišim stupom od 97 metara, što ga čini najvišim mostom na koridoru Vc i jednim od najviših mostova u ovom dijelu Europe.

Otvorenje ovog mosta predstavlja značajan korak u prometnom povezivanju Bosne i Hercegovine s Europskom unijom, a očekuje se da će novi infrastrukturni projekt poboljšati ekonomske prilike i unaprijediti turistički potencijal regije, pružajući bolje prometne veze i olakšavajući pristup ključnim turističkim destinacijama.

Ukupna vrijednost radova na poddionici Počitelj – Zvirovići iznosi 101,3 milijuna eura bez PDV-a, od čega je za sami most Hercegovina 30,4 milijuna eura bez PDV-a.

Tok izgradnje i posebnosti

Most Hercegovina  uz budući tunel Prenj smatra se jednim od najzahtjevnijih građevinskih projekata na koridoru 5C. Njegova gradnja, koja je trajala nekoliko godina, bila je tehnički vrlo izazovna te nije prošla bez problema.

Most, koji se uzdiže iznad magistralne ceste Mostar-Čapljina, ima visinu veću od 100 metara i dužinu od gotovo jednog kilometra. U njegovoj izgradnji korišteno je 38.000 kubičnih metara betona i 9.000 tona armature, što ga čini jednim od najvećih infrastrukturnih objekata u regiji.

Iako su rokovi za završetak gradnje prvotno bili najavljeni za 2022. i 2023. godinu, pandemija COVID-19 uzrokovala je odgode. Nakon završetka radova, došlo je do neočekivanog unutarnjeg puknuća, koje je uspješno sanirano zahvaljujući stručnom prijedlogu zaposlenika tvrtke Hering, glavnog izvođača radova uz azerbajdžansko-kineski konzorcij, izvještava RTV HZHB.

Prema riječima prof. dr. sc. Marka Glibića s Građevinskog fakulteta u Mostaru, projekt je izuzetno zahtjevan i rijetko viđen u regiji, slične primjere nalazimo tek u Sloveniji i Crnoj Gori. Iako nije najduži most ove vrste, njegova jedinstvenost i vizualna atraktivnost ostavljaju značajan trag u infrastrukturi regije. Usprkos raspravama o mogućnosti alternativne trase koja bi izbjegla izgradnju tunela Prenj i samog mosta, ovaj projekt ostaje trajni spomenik graditeljstva, koji će svoju punu funkcionalnost dobiti tek kada se dovrše i sjeverne dionice koridora 5C.

Foto: FTV -Screenshoot, Autoceste FBiH

Štampa
Ocjeni ovaj članak:
Nema ocjena
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.