POLITIKA I DRUŠTVO

U toku dvodnevni bojkot trgovina u BiH

Ne znamo kakvi su stvarni efekti jer su informacije iz PUFBiH konfuzne

U toku dvodnevni bojkot trgovina u BiH

U toku je dvodnevni bojkot trgovačkih centara u Bosni i Hercegovini. Građani su istrajni u borbi protiv visokih cijena. Neće odustati unatoč brojkama poreznih uprava koje su pokazale veću potrošnju na dan prvog bojkota prošle sedmice.

Neformalna grupa građana poziva javnost na jedinstvo uz poruku kako je vrijeme da se društvo probudi jer, kako navode, u BiH rastu samo cijene - i plaće političarima.

S obzirom na to da u RS-u danas nema bojkota, možemo zaključiti da je vijest o uvođenju nulte marže pozitivno dočekana. Još nije poznato koji na koje će tačno proizvode ona biti uvedena, ali u resornom ministarstvu kažu da će to definisati narednih dana. 
Pozivu na bojkot i ovog petka građani su pristupili ozbiljno. Uobičajenih gužvi, dugih redova, nepreglednih kolona automobila koje kruže parkinzima trgovačkih centara značajnije je manje nego inače. 

Dok građani bojkotom pokušavaju natjerati trgovačke lance da snize cijene barem osnovnih životnih namirnica, vlast je ponovo posegla za istom mjerom - zaključavanjem cijena. Prema najavama, planiraju zaključati cijene 50 proizovoda. Građani ovu mjeru smatraju neučinkovitom.

Iz neformalne grupe građana Bojkot u BiH poručuju da će pojedini trgovački lanci koriste prilike da prije najavljenog zaključavanja - podignu cijene proizvodima. Akciju bojkota ocjenjuju kao uspješnu i ona je, smatraju, već dala određene rezultate. Poručuje da neće stati.

„Vjerujem u građane BiH njihovu društvenu odgovornost i političku svijest da ovaj jedan mali korak može da napravi veliki korak za njih i njihov džep“, kazao je Suad Đozić, predstavnik neformalne grupe Bojkot u BiH.

Iz Udruženja potrošača SBK-a poručuju da su potrošači napokon pokazali snagu i jedinstvo, što je već rezultiralo nižim cijenama u pojedinim trgovačkim lancima.

„Ono što smo zaista vidjeli na terenu mislimo da je promet bio znatno manji nego dan ranije, nego sedmicu ranije i da vjerujemo da su potrošači pokazali svoju snagu. To se već vidjelo i u toku prošle sedmice, gdje je bio niz sastanaka Ministarstva trgovine s jedne strane, s s druge strane su neki lanci snizili cijenu pojedinih proizvoda“, istakao je Admir Arnautović, predsjednik Udruženja Klub potrošača Srednja Bosna, piše federalna.ba.

Kad je riječ o bojkotu trgovina u Tuzlanskom kantonu, ako je suditi po broju automobila parkiranih ispred jednog od najvećih trgovačkih centara u Tuzli - građani ga ne provode. Ipak, u jutarnjim satima su bile skoro pa prazni - samo su se mogli vidjeti oni koji su u pauzama izašli po doručak ili su popodne otišli kupiti prijeko potrebne potrepštine za ručak. Kafići i restorani tokom dana u Tuzli nisu bili prazni – gosti u ljetnim baštama su očito jedva dočekali sunčano vrijeme. Jedino je primjetno, što su rekli pojedini građani, da se u nekolicini tržnih centara cijene maslaca i mlijeka iznenadno snižene.

O efektima bojkota – za Dnevnik 2 je govorio ekonomski analitičar Damir Bećirović.

"U Hrvatskoj su već pojedini trgovinski lanci krenuli u određene akcijske prodaje, ali kakvi će biti dugoročni efekti - to je teško očekivati, pogotovo što mi sada ne znamo kakvi su stvarni efekti, jer smo dobili vrlo konfuzne informacije iz Poreske uprave FBiH. Ne bih ja krivio Poresku upravu, vjerovatno se radi o zastarjelom sistemu vođenja podataka i meni je nevjerovatno da u digitalnom dobu mi nemamo real time podatke o prometu svakog pojedinačnog proizvoda“, kazao je Bećirović.

On je dodao da je čitav statistički sistem BiH poprilično zastario, što predstavlja probleme ne samo vlasti nego i u akademskoj zajednici.

Napomenimo, prvi bojkot održan je prošlog petka i trajao je jedan dan. Plan je da ovosedmični bojkot traje dva dana. Imajući u vidu da je na snazi neradna nedjelja, može se očekivati da će prihodi trgovačkih lanaca biti umanjeni. Trgovačke radnje prazne ili poluprazne, no brojke sabira Porezna uprava Federacije BiH. Ali - tek u ponedjeljak.

Foto: FTV

 

Štampa
Molimo prijavite se ili registrirajte da biste mogli dodavati komentare.